اخبار ضد و نقیض از تصرف شهر راهبردی "تلعفر"

بنابر گزارش‌های ضد و نقیض، تروریست‌های بعثی تکفیری شهر راهبردی تلعفر در استان نینوای عراق را تصرف کردند.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، بنابر گزارش‌های ضد و نقیض، تروریست‌های بعثی تکفیری شهر راهبردی تلعفر در استان نینوای عراق را تصرف کردند.

بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده در عصر یکشنبه (۲۵ خرداد، ۱۵ ژوئن)، شبه نظامیان تکفیری پس از درگیری‌های سنگین با نیروهای عراقی این شهر را تصرف کردند.

رویترز به نقل از یک مقام‌ رسمی ناشناس در این شهر گزارش داد: "این شهر از سوی شبه نظامیان تسخیر شد. درگیری‌ سنگینی روی داد و شمار زیادی کشته شدند."

در اوایل روز گزارش شده بود نیروهای عراقی و قبائل محلی حمله داعش را در این شهر خنثی کرده‌اند.

به گزارش مقام‌های محلی، ۸ هزار مبارز قبائل محلی به مبارزه علیه شبه نظامیان تکفیری در استان نینوا ملحق شده‌‌اند.

بنابر گزارش‌ها نیروهای عراقی موفق شدند کنترل دو شهر در شمال بغداد پایتخت این کشور را از شبه‌نظامیان داعش باز پس گیرند. نیروهای ارتش اکنون درحال بیرون راندن شبه نظامیان از دیگر مناطق هستند .

شبه نظامیان داعش در ۱۰ ژوئن در حمله‌ای سریع و غیر منتظره کنترل شهر موصل مرکز استان نینوا را به دست گرفتند. این حمله سقوط تکریت واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال غرب بغداد را به دنبال داشت. از آن تاریخ تاکنون صدها هزار نفر از مردم مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شده‌اند.

شبه نظامیان داعش عهد کرده‌اند به حملات خود به سمت بغداد ادامه دهند.

"نوری المالکی"،نخست وزیرعراق، عربستان سعودی و قطر را مسببان اصلی بحران امنیتی و تروریسم فزاینده در کشورش دانسته و رژیم آل سعود را به عنوان یکی از حامیان اصلی تروریسم جهانی محکوم کرده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار