رویترز: رایزنی ایران و آمریکا در مورد اوضاع عراق در وین/

مقام امریکایی: با مقامات ایرانی درباره عراق گفتگو کردیم/ مقام ایرانی: رایزنی با آمریکا درخصوص عراق نتیجه معینی نداشت

خبرگزاری رویترز در خبری از واشنگتن مدعی شد به گفته یک منبع آگاه، مقامات آمریکایی و ایرانی دوشنبه در حاشیه برگزاری مذاکرات هسته ای در وین، با یکدیگر دیدار و در مورد اوضاع عراق گفتگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، رویترز مدعی شد: این منبع آگاه خبری نزدیک به پرونده که خواست نامش فاش نشود در پاسخ به پرسش های خبرگزاری رویترز در مورد محتوای این گفتگوها، به جزییات بیشتر در مورد این دیدارها اشاره ای نکرد و تنها گفت هیچ تصمیم مهم راهبردی بر عهده عراقی ها گذاشته نخواهد شد.

یک مقام آمریکایی نیز در این‌باره گفت: ما برای گفتگو با ایرانی‌ها آماده ایم، همانطور که برای گفتگو با همه بازیگران سیاسی در منطقه در مورد تهدیدات گروه تروریستی در عراق آمادگی داریم، این موضوع در گفتگویی کوتاه در حاشیه نشست پنج به علاوه یک در وین، مطرح شد، البته در این گفتگوها حرفی از همکاری نظامی احتمالی میان ایران و آمریکا یا اتخاذ تصمیمات راهبردی در مورد آینده عراق به میان نیامد.

این مقام بلندپایه آمریکا که خواست نامش فاش نشود در ادامه خاطر نشان کرد قرار است در مورد تهدیدات بالقوه تروریست‌ها در دیگر کشورهای منطقه به ویژه ایران نیز گفتگوهایی انجام دهیم.

یک مقام بلندپایه ایران نیز گفت مسئولان آمریکایی و ایرانی در مورد اوضاع عراق گفتگوهایی داشتند.

وی تصریح کرد در این گفتگوها، موضوع همکاری نظامی میان عراق و ایران مطرح نشد و این موضوع ابدا یک گزینه مطرح نیست.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه به کنگره کشورش اطلاع داد آمریکا تا 275 نظامی برای پشتیبانی نظامیان عراق و افزایش امنیت اتباع آمریکا که در بغداد حضور دارند به آن کشور اعزام می‌کند.




انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار