مالکی:

عدم پایبندی به قانون مسبب بحران کنونی عراق است/فتوای مرجعیت عزم ما را برای مقابله با تروریست‌ها بیشتر کرد

نخست وزیر عراق در سخنانی به تشریح تحولات اخیر این کشور پرداخت و تاکید کرد فتوای "آیت الله سیستانی" عزم ما را برای مقابله با تروریست‌ها بیشتر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه المیادین: "نوری مالکی" در آغاز سخنان خود با اشاره به اینکه برخی طرف‌ها با تحریف حقایق داعش را عشایر جا زده‌اند گفت: این اقدام توهین به عشایر و قبایل به شمار می‌رود.

وی در ادامه تاکید کرد: عدم پایبندی به قانون مسبب بحران کنونی عراق است.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه طرح توطئه از فرآیند سیاسی به میان نیروهای امنیتی نفوذ کرده است، گفت: هر کسی که بگوید نیروهای داوطلب تنها از شیعیان هستند، شخص منصفی نیست.

"نوری مالکی" تصریح کرد: فتوای "آیت الله سیستانی" عزم ما را برای مقابله با تروریست‌ها بیشتر کرد.

نخست وزیر عراق اضافه کرد: فتوای آیت الله سیستانی به هیچ وجه فرقه گرایانه نیست.

وی همچنین با بیان اینکه ما توانستیم وخامت اوضاع در عراق را متوقف کنیم، تاکید کرد: عراق یکپارچه باقی خواهد ماند و ملت این کشور در مقابل بحران ایستادگی خواهند کرد.

نخست وزیر عراق افزود: داعش با هدف برانگیخته شدن مشکلات در عراق با حزب منحله بعث متحد شده است.

"مالکی" با اشاره به اینکه ما توانستیم از شکست روحی در نزد برخی از سربازان و فرماندهان نظامی جلوگیری کنیم، گفت: آحاد ملت سنی و چه شیعه برای کمک به ارتش عراق داوطلب هستند.

نخست وزیر عراق در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در مقابل اقدامات منفی برخی از نظامیان و شبه نظامیان واکنش نشان خواهیم داد، اضافه کرد: آنچه که در عراق رخ داده توطئه‌ای منطقه‌ای است که برخی از گروه‌های سیاسی محلی با این طرف‌ها همکاری کردند.

وی تاکید کرد: نیروهای داوطلب برای مقابله با تروریست‌ها امروز ستون ارتش عراق به شمار می‌روند.

"نوری مالکی" در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تروریسم در مرزهای عراق باقی نمانده و به کشورهای حامی آن کشیده خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار