صبحانه وعده ای است که بعد از ساعات طولانی خواب شبانه روز به دلیل سوخت و ساز ارکان‌های بدن یکی از مهم ترین وعده غذایی محسوب می‌شود.

دکتر پیام فرح بخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه یک صبحانه سالم دارای چند کالری باید باشد، اظهار داشت: برای یک صبحانه سالم اولین نکته اجزاء صبحانه است که نان و غلات، شیر و لبنیات، سبزیجات و میوه‌ها شامل آن می‌شود.

وی افزود: صبحانه هر فردی بسته به سن، جنس، وزن و بیماری‌ها متفاوت است.

این متخصص تصریح کرد: یکی از اشتباهات بزرگ این است که بر اساس باورهای غلط یک فرد بدلیل رژیم‌های پروتئینی مثلا سیب زمینی، ماکارونی و برنج را حذف می‌کند که متأسفانه براساس هرم غذایی عمل نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام افراد در شبانه روز به 3 الی 4 وعده واحد از خانواده لبنیات از جمله شیر، ماست، دوغ و پنیر نیاز دارد، گفت: مصرف 60 تا 90 گرم نان و همچنین 30 گرم پنیر از چربی‌های اشباع که شامل دو منبع اصلی خامه، سر شیر و خامه، اشاره کرد و گفت: بهتر است صبحانه در ساعات اولیه صبح 1 ساعت بعد از بیداری مصرف شود.

وی در پایان یادآور شد: برای یک فرد سالم به طور متوسط روزانه 200 الی 400 کالری در صبحانه مورد نیاز است که شامل موارد ذکر شده می باشد.


انتهای پیام/ 

برچسب ها: صبحانه ، کالری ، میوه ، وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.