معاون پژوهشی وزیر علوم:

جهت گیری‌ها بر پایه فناوری اطلاعات است/ایران توجه ویژه ای به IT و اقتصاد دانش بنیان دارد

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه تا سال 2018 میزان سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات3 تا 4 درصد افزایش خواهد یافت، گفت: ایران همگام با سایر کشورها در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به مساله فناوری اطلاعات و اقتصاد دانش بنیان کرده‌ است.

وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بحث همه‌گیری فناوری اطلاعات و ضرورت آن بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار داشت: دنیای کنونی به سمت سرمایه‌گذاری‌های عظیم در این زمینه حرکت کرده است که پیش بینی‌ها نشان می‌دهد این سرمایه‌گذاری‌ها با رشدی 3 تا 4 درصدی در سال 2018 به 4 بیلیون دلار برسد. 
 
 وی با اشاره به اینکه نباید به مساله فناوری اطلاعات تنها به عنوان سخت افزار و کامپیوتر نگاه کرد؛ افزود: فناوری اطلاعات دارای ابعاد عظیمی است که منشا تحولات عظیم در زندگی علمی و اقتصادی مردم بوده است. 
 
معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف با تاکید بر اینکه فناوری اطلاعات از عناصر زیادی مانند نیروی انسانی، قوانین،‌ تکنیک‌ها و سازوکارهای ارزش‌گذاری، ابزارها و نرم‌افزارهای زیادی تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: چرخه فناوری اطلاعات در دنیا نشان می‌دهد که این چرخه با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و انتظار می‌رود تا ما نیز همگام با دنیا در جهت گسترش و توسعه فناوری اطلاعات گام برداشته و نقش این علم را در زندگی روزمره خود پررنگ‌تر کنیم. 
  
احمدی با بیان اینکه ایران نزدیک به دو دهه است که استفاده از فناوری اطلاعات را جزو اهداف خود قرار داده است تصریح کرد: همه ما مسئولیم تا نگاه درستی نسبت به اهمیت فناوری اطلاعات و تاثیر آن در اقتصاد و پیشرفت علمی کشور داشته باشیم چرا که تنها با شناسایی عوامل شکست می‌توان به پیروزی رسید. 
  
به گفته وی تنها در صورت شناسایی و نگاه دقیق به ابعاد فناوری اطلاعات می‌توان به افق مورد انتظار در این عرصه رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.