ملاقات وزیر ارتباطات و فناوری آذربایجان با رئیس رسانه ملی

"عباس اف" وزیر ارتباطات و فناوری آذربایجان و هیئت همراه كه به تهران سفر كرده اند با رئیس سازمان صدا و سیما دیدار كرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل ازروابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار، عباس اف وزیر ارتباطات و فن آوری جمهوری آذربایجان كه مسئولیت رادیو و تلویزیون ملی این كشور را نیز بر عهده دارد گفت: روابط رسانه ای بر احترام متقابل دو كشور در برنامه ها و آثار تولیدی استوار است و ما هیچ گاه به كانال هایی كه ضد جمهوری اسلامی ایران كار می كنند، اجازه فعالیت نخواهیم داد.

مهندس ضرغامی نیز با تشریح مسایل فنی و سیگنال رسانی زمینی گفت: ما به دنبال این هستیم كه از ظرفیت های دو كشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بیشتر استفاده كنیم و هیچ موضوع غیر قابل حل میان دو كشور وجود ندارد. ضرغامی افزود: ایران و جمهوری آذربایجان می توانند بر پایه همكاری، تعاون و دوستی برنامه های رسانه ای خود را تقویت كنند.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: در ساخت فیلم، سریال، انیمیشن، مستند و موسیقی جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های بسیار زیادی داشته كه خوب است جمهوری آذربایجان از این آثار به ویژه آثاری كه به فرهنگ دو كشور ارتباط نزدیك تری دارد، بیشتر استفاده كند.

ضرغامی حاكم شدن ادب و اخلاق را در هر شرایطی؛ اصل خدشه ناپذیر در تولیدات رسانه ای دانست و گفت: لازم است در یك توافق نامه جدید، بیش از پیش به تبادل همكاری در زمینه آثار نمایشی، فیلم، موسیقی و انیمیشن با جمهوری آذربایجان بپردازیم.

وزیر ارتباطات و فناوری آذربایجان نیز با تایید نظرات مهندس ضرغامی گفت: در بحث مبادلات رسانه ای حتماً باید همكاری های بیشتر و نزدیكتری داشته باشیم.

در ادامه این دیدار كه حدود دو ساعت به طول انجامید در پاسخ به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری آذربایجان؛ مهندس ضرغامی گفت: از این پس شبكه «سبلان» از طرف ایران و شبكه «آذ تی وی» از طرف جمهوری آذربایجان به عنوان خواهرخوانده، مسئولیت هماهنگی و همكاری بیشتر رسانه ای دو كشور را بر عهده خواهند داشت.
 

انتهای پیام/ اس
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.