گلوبال ریسرچ فاش کرد:

تحولات اخیر عراق توطئه از پیش برنامه‌ریزی‌شده سازمان سیا برای بازنویسی نقشه خاورمیانه است

نشریه گلوبال ریسرچ نوشت: بازنویسی نقشه خاورمیانه با نابودی عراق شروع می شود و اکنون سازمان سیا آن نقشه را آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نشریه گلوبال ریسرچ نوشت: عراق ناگهان به دست تروریست ها اشغال شده است یا این که عمداً مورد تهاجم قرار گرفته و قربانی شده است؟ چنین وانمود می شود که دولت اوباما نیز غافلگیر شده است و اگر عراق از دست برود ، دستاوردهای آمریکا نیز از دست می رود. اما واقعیت این است که تحولات کنونی ، ‌عملیات سیا و نقشه ای ژئواستراتژیک برای کشاندن منطقه به جنگ فرقه ای، به راه انداختن حمام خون منطقه ای، بی ثبات سازی مرزها به منظور بازنویسی نقشه خاور میانه و آسیای میانه است. آمریکا در همه طرفهای این درگیری بازی می‌کند تا هدف اصلی ناتو و واشنگتن تحقق یابد. نیروی اشغالگر یعنی "داعش" مخلوق سازمان سیا و متحدان نفت خیز آن یعنی عربستان ، کویت و قطر است. این گروه نماینده القاعده است. القاعده بازوی نظامی اطلاعاتی سیا از زمان جنگ سرد به حساب می آید. داعش ارتش نظامی اطلاعاتی امپراتوری آمریکا و انگلیس در جنگ کنونی اش با سوریه است. 

این پایگاه نوشت: عراق بار دیگر اشغال شده است تا به چیزی در راستای طرح اولیه بوش و چنی تبدیل شود. طبق این طرح ، عراق در امتداد خطوط فرقه ای تقسیم می شود و میادین نفت و گاز آن در بخش جنوبی تحت سیطره شرکت های غربی باقی می ماند. سیا که در سرنگونی دولت دمشق شکست خورده است، دست نشانده های خود را به طرف دیگر سوق داده است. داعش(تروریست‌های بعثی) هم اکنون مجهزتر و قویتر است و از پایگاههایی در سوریه و عراق بهره مند شده است. هدف این است که تنش های فرقه ای در سراسر منطقه به حدی شعله ور شود که فرو نشاندن آن غیر ممکن شود. و کشورهای هدف نیز وارد باتلاقی شوند که خروج از آن امکان نداشته باشد. در نهایت نیز این کشورها ضعیف و سرنگون می شوند. مدل مذکور شناخته شده است و در دهه های اخیر در نقاط مختلف از بالکان تا خاور میانه و آفریقا به کار گرفته شده است. الگوی آشنا این است: برقراری نظم در سرزمین تازه باز شده در مرحله بعدی قرار دارد و معمولاً از طریق نظامی یا در پوشش همیاری های انسان دوستانه خواهد بود. رژیم های دست نشانده در مسند کار قرار می گیرند . شرکت ها به نام بازسازی و سرمایه گذاری کنترل میادین نفت و گاز و دیگر منابع مهم را به دست می گیرند. 

مردم آمریکا بیدار نشده اند و نمی دانند چه اتفاقاتی می افتد. روایت تبلیغی از حادثه یازده سپتامبر عمقیاً جای خود را پیدا کرده است و آمریکا برای همیشه با تروریست هایی می جنگد که در یازده سپتامبر به ما حمله کردند. 

در پایان این مقاله آمده است : امپراتوری آمریکا به جنگ افروزی خود ادامه می دهد و در این راه از همه ابزارهای لازم برای کنترل منطقه اوراسیا (ورودی های چین و روسیه) استفاده می کند. تحولات عراق ، سوریه و ایران دست در دست تحولات اوکراین به سمت یک هدف خاص جهانی پیش می رود. تحولات اخیر عراق نتیجه شکست اطلاعاتی نیست بلکه مثل حادثه یازده سپتامبر و دیگر حوادث یک عملیات اطلاعاتی و برنامه ریزی شده دیگر است که با موفقیت پیش می‌رود.

انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار