سخنگوی دستگاه قضا در برنامه "نگاه یک"/11

برخی شبکه‌های اجتماعی مفسده انگیز هستند

دادستان کل کشور گفت: بسیاری از شبکه‌های اجتماعی آسیب‌های جدی را به روح و روان افراد جامعه به خصوص جوانان وارد می‌کنند که این آسیب‌ها به مراتب از آسیب‌های جسمی بیشتر و خطرناک‌تر است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دادستان کل کشور در آخرین بخش از برنامه نگاه یک با اشاره به ادعاهایی که برخی در باب آزادی مطرح می‌کنند، گفت: در دوره ریاست جمهوری ششم یا هفتم، چند روزنامه به انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت وقت پرداختند و اعضاء و منسوبین دولت وقت به قوه قضائیه برای تعطیل کردن این روزنامه‌های منتقد اصرار کردند، حال همان افراد داعیه‌دار آزادی مطبوعات شده‌اند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه به بحث شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در بحث شبکه‌های اجتماعی از سوی برخی افراد خلط مبحث صورت می‌گیرد، ما مخالف فناوری‌های نوین ارتباطی نیستیم، اما معتقدیم اگر توسط این شبکه‌های اجتماعی مفاسد امنیتی، سیاسی و اخلاقی به جامعه پمپاژ می‌شود و نباید دست روی دست بگذاریم.
 
وی ادامه داد: بسیاری از شبکه‌های اجتماعی آسیب‌های جدی را به روح و روان افراد جامعه بالاخص جوانان وارد می‌کنند که این آسیب‌ها به مراتب از آسیب‌های جسمی بیشتر و خطرناک‌تر است.
 
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در سال 90 پیرامون تشکیل شورای عالی فضای مجازی گفت: ما در امر سیاست‌‌گذاری و نظارت و تجهیز زیرساخت‌های شبکه‌های ملی باید اهتمام بیشتری به خرج دهیم.

**وزارتخانه‌ای که زیر بار قانون فیلترینگ نرفت تخلف کرده است
 
وی ادامه داد: در موضوع شبکه‌های اجتماعی، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، 2 شبکه اجتماعی را طبق قانون مسدود کرد، اما وزارتخانه‌ای زیربار این حکم قانونی نرفت که البته از نظر ما آن وزارتخانه تخلف کرده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: شورای عالی فضای مجازی باید سیاست‌های اصلی را با هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد و قوه قضائیه تدوین کند و با تجهیز و تقویت زیرساخت‌های شبکه‌های ملی در موضوع شبکه‌های اجتماعی یک سامان و نظمی در جامعه حاکم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار