ساری /

تکمیل ساخت نیروگاه برق در شهرک صنعتی بشل سوادکوه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از تکمیل ساخت نیروگاه برق با مقیاس کوچک در شهرک صنعتی بشل سوادکوه خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری مصطفی موسوی در بازدید از شهرک صنعتی بشل سوادکوه اظهار داشت: نیروگاه برق با مقیاس کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با هدف تأمین برق واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای جذب سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران افزود: نیروگاه برق با مقیاس کوچک با مشارکت بخش خصوصی در شهرک صنعتی بشل سوادکوه اجرا شد که با بهره‌برداری این نیروگاه علاوه بر تأمین بخشی از برق این شهرک سبب شکوفایی تولید و صنعت می‌شود.

موسوی بیان داشت: با توجه به حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران در این بخش تا سقف 2 هزار مترمربع حق بهره‌برداری اراضی صنعتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در قبال ارائه مجوز احداث نیروگاه برق با مقیاس کوچک به صورت رایگان به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک نیروگاه‌هایی که تا دو مگاوات برق تولید کنند 500 متر مربع، دو تا پنج مگاوات یک‌هزار مترمربع و پنج تا 15مگاوات 2 هزار مترمربع زمین به صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: نیروگاه برق با مقیاس کوچک در شهرک صنعتی بشل سوادکوه دارای ظرفیت تولید 25 مگاوات برق است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خاطرنشان کرد: این نیروگاه 25 مگاواتی در زمینی به مساحت 6 هزار و 827 مترمربع ساخته شده که 2 هزار مترمربع زمین به صورت رایگان در اختیار این سرمایه‌گذار قرار گرفته است.

موسوی افزود: مهم‌ترین مزیت احداث نیروگاه مولد برق با مقیاس کوچک حذف هزینه اجرای خطوط انتقال برق و کاهش تلفات انرژی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی یادآور شد: برق تولیدی این نیروگاه می‌تواند تأمین‌کننده و بسترساز بخش مهمی از برق در شهرک صنعتی بشل سوادکوه باشد./ش/ن

برچسب ها: تکمیل ، شهرک ، سوادکوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.