نیویورک تایمز:

نیمی از مردم آمریکا با همکاری محدود با ایران در مورد عراق موافقند

نیویورک تایمز براساس تازه‌ترین نظرسنجی گزارش داد نیمی از مردم آمریکا با همکاری محدود با ایران در مورد عراق موافقند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: در ماه گذشته میزان نارضایتی از عملکرد باراک اوباما در زمینه سیاست خارجی در میان جمهوریخواهان و دموکرات ها افزایش یافته است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی مشترک این روزنامه و سی‌بی‌اس نیوز نشان می‌دهد در عین حال اکثریت ضعیف مردم آمریکا با اعزام مشاوران نظامی به عراق برای مقابله با تهدید شبه نظامیان در این کشور موافقند. 

این نظرسنجی همچنین از آن حکایت دارد که بیشتر آمریکاییان از برخی دیدگاه های اوباما در مورد بحران عراق ازجمله احتمال استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین حمایت می کنند. اما نتایج آن در کل نشان دهنده افزایش بی اعتمادی به رئیس جمهور و رهبری آن در میان مردم کشورش و نگرانی عمیق آنها درمورد این مسئله است که مداخله بیشتر آمریکا در عراق ممکن است به جنگ بلند مدت و پر هزینه دیگری منجر شود.  

براساس نتایج این نظر سنجی 58 درصد از آمریکاییان با سیاست خارجی اوباما مخالفند که 10 درصد بیشتر از میزان یک ماه گذشته و بیشترین میزان از زمانی است که وی به ریاست جمهوری رسیده بود.

افزایش نارضایتی به ویژه در میان دموکرات ها در حال افزایش است به گونه ای که حدود یک سوم آنها نارضایتی خود را از سیاست خارجی اوباما اعلام کرده اند.   
52 درصد از آمریکاییان هم شیوه تعامل اوباما با بحران کنونی عراق را تایید نمی کنند.

میشل رابرتز، یک دموکرات 34 ساله در مصاحبه ای گفت: من به او رای دادم زیرا گفت چهار سال دیگر به من فرصت دهید، تا همه چیز را روبه راه کنم اما هیچ  کاری انجام نشده است. 

در حال حاضر میزان محبوبیت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در میان مردم 40 درصد است درحالی که 54 درصد عملکرد وی را نادرست می دانند.

باوجود نارضایتی از عملکرد اوباما 51 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی ازجمله دموکرات ها، جمهوریخواهان و افراد بی طرف از تصمیم اخیر وی مبنی بر اعزام 300 مشاور نظامی به عراق حمایت می کنند. 56 درصد هم از استفاده از پهپادها را در عراق تایید می کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار