کی روش:

مقابل بوسنی با 3 مهاجم بازی می‌کنیم/ اگر داوران خوب بودند الان ما 4 امتیازی بودیم

سرمربی تیم ملی کشورمان بامداد امروز در محل سالن کنفرانس ورزشگاه فونته نوا شهر سالوادور با خبرنگاران گفتگو کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش در کنفرانس خبری قبل از بازی ایران و بوسنی گفت: برابر بوسنی بازی بسیار مهمی داریم و البته انتظاراتی هم از این بازی داریم. همان طور که همه می‌دانید، هنوز این بخت را داریم که به مرحله بعد صعود کنیم. به این مسئله فکر می‌کنیم که بتوانیم بهترین عملکرد ممکن را برابر تیم بسیار خوب بوسنی داشته باشیم. من برای آن‌ها متاسفم که از دور رقابت‌ها حذف شدند اما می‌دانم که بهترین عملکردشان را در دیدار آخر ارائه خواهند داد.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه با توجه به نیاز تیم ملی به پیروزی آیا روش بازی ایران مقابل بوسنی نسبت به 2 دیدار قبلی تغییر می‌کند یا خیر گفت:‌ فکر نمی‌کنم که ما باید سبک بازی‌مان را عوض کنیم. نکته مهم این است که ما نبازیم، ولی واقع‌بین هم باشیم، ما باید بفهیم که کجا هستیم و چه کسی هستیم و برابر چه کسانی بازی می‌کنیم؟ ما برابر تیمی بازی می‌کنیم که پر از تجارب بین‌المللی است.

وی ادامه داد: ما باید خودمان باشیم و بیشترین تلاشمان را انجام دهیم تا در این دیدار به پیروزی برسیم. ما سعی کردیم در سیستم خودمان 3 مهاجم استفاده کنیم اما اگر لازم باشد دفاع کنیم این کار را خواهیم کرد. بهترین بازی برای ما روحیه است و امیدوارم بتوانیم واقع بینانه بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص ورزشگاهی که گل‌های زیادی در آن رد و بدل شده و آیا اینکه این ورزشگاه مانند دیدار هلند و اسپانیا می‌تواند برای تیم ملی ایران نیز خوش‌شانسی به همراه بیاورد یا خیر، گفت:‌ بله من هم امیداورم، البته به فکر این نیستم که چندین گل بزنیم بلکه می‌خواهیم خوب فوتبال بازی کنیم. با بازی خوب شانس ما هم برای صعود بیشتر می‌شود. شما باید در وهله اول تمرکزتان روی بازی خوب باشد در این صورت گل هم خودش می‌آید. برای ما نتیجه زیاد خوب نبود، بنابراین از حالا باید خوب تمرکز کنیم مثل بازی با آرژانتین. ما باید واقع‌بین باشیم. چهار تیم در گروه ما بودند که همه برای جایگاه اول و دوم جنگیدند، اما متأسفانه داوران خوبی نداشتیم که باعث شد چنین نتایجی رقم بخورد. اگر داور خوب بود ما الان چهار امتیازی بودیم.

کی‌روش درباره اهمیت کار داوران گفت: در جام جهانی گذشته 22 مربی به دلیل نتایجی که کسب کردند از کار برکنار شدند. این اتفاق احتمالا امسال هم رخ می‌دهد. بنابراین باید داوران احساس مسئولیت زیادی داشته باشند. آن‌ها باید بدانند که اگر اشتباه داشته باشند، نمی‌توانند به کارشان ادامه دهند.
 
سرمربی تیم ملی کشورمان در پاسخ به این سوال که تفاوت فوتبالیست‌های ایرانی و اروپایی در چیست گفت: امکانات تاثیر بسیار زیادی دارد. وقتی شما ورزشگاه بهتری دارید می‌توانید از امکانات و تجهیزات بهتری استفاده کنید. چیزی که اهمیت دارد سرعت بازی است و سرعت بازی ایران با تیم‌های اروپایی و آمریکایی تفاوت بسیار زیادی دارد.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت دیدار آرژانتین و نیجریه چقدر به فکر نتیجه آن بازی هستید گفت: من خودم آفریقایی هستم. در ذهنم چیزی بر ضد نیجریه‌ای‌ها ندارم و فقط از فوتبال لذت می‌برم. اما فکر می‌کنم با کمال احترام به تیم نیجریه دوست دارم آرژانتین ببرد چرا که این مسئله امکان موفقیت ما را بیشتر می‌کند اما به بازیکنان گفته‌ام که باید بازی خودشان را انجام دهند. ما باید تلاش کنیم بازی خودمان را ببریم چرا که نتیجه بازی دیگر دست خداست و ما نمی‌توانیم تاثیری در آن داشته باشیم. ما به اینجا آمده ایم که فوتبال خوبی را به نمایش بگذاریم. از ابتدا هم هدفمان همین بوده و در دیدار برابر بوسنی هم همین کار را خواهیم کرد. بقیه اتفاقاتی که رخ می دهد در اختیار ما نیست.

او در پاسخ به این سوال که چرا ترجیح داده که تیمش در مکان دیگری تمرین کند گفت: جواب خیلی ساده است. قرار بود که از ساعت 2:30 تا 3:00 تمرین کنیم. اما به نظرم ساعت مناسبی نبود. به نظرم منطقی نبود که در شرایطی که کمتر از 24 ساعت به آغاز بازی مانده، تمرین کنیم. من ترجیح دادم که با توجه به ساعتی که مقرر شده در مکانی که برای ما در نظر گرفته شده بود تمرین نکنیم. اولویت ما بازی کردن است و به همین دلیل باید شرایط را به گونه‌ای انتخاب کنیم که با شرایط بازی بیشترین همخوانی را داشته باشد. چمن زمین تمرین در مقایسه با بلوهوریزنته خیلی خوب نیست. به همین دلیل زمانی را برای تمرین انتخاب کردیم که برای بازیکنان بهتر باشد.

خبرنگاری به کی‌روش گفت‌: شما معتقد بودید که داور صربستانی پنالتی را دید اما عمدا نگرفت، در بازی نیجریه و بوسنی هم یک تصمیم اشتباه به ضرر بوسنی گرفته شد و بعد از بازی تصاویری از داور در حال شادی منتشر شد. آیا فکر می‌کنید اتفاق مشکوکی رخ می‌دهد. کی‌روش در پاسخ به این خبرنگار گفت: به نظر من اصلا چنین مسئله‌ای درست نیست و این افکار به ذهن من خطور نکرده است. من می‌گویم بعضی داوران آمادگی و تجربه بیشتری دارند. با توجه به سرعتی که توپ دارد، فکر می‌کنم آینده فوتبال را نمی‌توان بدون استفاده از تکنولوژی تصور کرد. این مسئله فقط به این ارتباط ندارد که داور توانایی پایینی دارد. بعضی وقت‌ها سرعت توپ آنقدر زیاد است که داور به عنوان یک انسان اشتباه می‌کند و نمی‌تواند تصمیم درست را بگیرد. اگر قرار باشد در آینده فقط به داور اعتماد کنید مشکلات زیادی پیش می‌آید. من شخصا ندیدم که داور دیدار بوسنی پس از حذف این تیم خوشحالی کرده باشد. به نظر من توطئه‌ای در کار نیست. در همه رشته‌ها مشکلات داوری وجود دارد اما اگر در آینده از تکنولوژی برای کمک به داوران استفاده نکنیم آینده این رشته به خطر می‌افتد و اعتبار فوتبال زیر سوال می‌رود. به نظر من همه چیز رو به تکامل است و فوتبال هم باید به همین شکل باشد.
 
وی ادامه داد: من از ته دلم از داوران حمایت می‌کنم. داور به کمک نیاز دارد اما می‌گویم توانایی یک انسان برای دیدن تمام صحنه‌های یک بازی کافی نیست و باید به او کمک شود. این به مشکل داوران برنمی‌گردد بلکه به این دلیل است که بازی فوتبال عوض شده و در واقع نسبت به گذشته سریع‌تر دنبال می‌شود. در جام جهانی 2002 و دوره گذشته این اشتباه‌ها را دیدید. این خبرنگاران هستند که پرده از اشتباه‌ها برمی‌دارند و ما متوجه می‌شویم که چه اشتباه‌هایی در هر بازی رخ می‌دهد.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که ایران برابر آرژانتین عملکرد خیلی خوبی داشت اما چرا نتوانست مسی را مهار کند گفت: اگر بخواهم راستش را بگویم تیم من فقط یک جلسه برای مهار مسی تمرین کرد. ما سه سال تلاش کردیم تیم را آماده کنیم. سیستم دفاعی و تاکتیکی ما در تمرین‌ها پیشرفت زیادی کرد. وقتی توانستیم به جام جهانی صعود کنیم تمرکز کردیم که بتوانیم در بازی اول برابر نیجریه بهترین عملکرد را داشته باشیم و سپس به بازی آرژانتین رسیدیم. برنامه‌ای تنظیم کردیم که در آن به دقت حساب و کتاب کرده بودیم که باید مراقب چه چیزهایی باشیم. شما نمی‌توانید برای به دست آوردن نتیجه جادو کنید. ما سه سال هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر ذهنی با بازیکنان کار کردیم. اگر بازیکنانم اندکی با تجربه‌تر بودند، آن گل دقایق پایانی را نمی‌خوردیم.

وی ادامه داد: بازیکنان من کثیف بازی نمی‌کنند. آن‌ها تمیز، منصفانه و در عین حال با سرعت بالا بازی می‌کنند. ولی وقتی برابر تیمی بازی می‌کنید که تجربه زیادی دارد و توانسته‌اید این تیم را 90 دقیقه متوقف کنید، فقط دقایق پایانی است که می‌تواند زهردار باشد، مثل اتفاقی که در دیدار با آرژانتین افتاد. به هر حال آن بازی گذشته و دیدار بعدی ما برابر بوسنی است. به بازیکنان گفتم که فردا برای ما فینال جام جهانی است. البته وقتی که تهران را به مقصد برزیل ترک کردیم می‌دانستیم که برای قهرمانی در جام جهانی به این کشور نمی‌آییم و اساسا کسی هم از ما چنین توقعی ندارد. ما رویاهایمان را در این سطح شکل دادیم که بتوانیم به دور بعد صعود کنیم. در حالی که خیلی‌ها تفکر دیگری داشتند. اخیرا در یکی از روزنامه‌ها مطلبی خواندم که وضعیت گروه ما را بررسی کرده بود اما حتی یک کلمه هم درباره احتمال صعود ایران چیزی ننوشته بود. در شبکه‌های تلویزیونی هم هیچ کس از ایران اسمی نبرد و یادی نکرد. اولین هدف ما این بود که ایران را وارد جام جهانی کنیم و سپس به مرحله بعد صعود کنیم. هنوز عده زیادی هستند که به این مسئله اعتقاد پیدا نکرده‌اند اما رویا مجانی است پس بگذارید رویای صعود را در ذهن داشته باشیم. ما فردا به گونه‌ای بازی خواهیم کرد که انگار فینال جام جهانی است.

از سرمربی پرتغالی تیم ملی درباره عملکرد ضعیف کشورش که در آستانه حذف از جام جهانی قرار گرفته پرسیده شد که وی در پاسخ گفت: وضعیت پرتغال مبهم شده. مردم توقع دیگری داشتند اما جام جهانی طور دیگری پیش می‌رود. ابتدای جام جهانی برای پرتغال خیلی بد نبود. روی هم رفته وقتی تعداد زیادی از جام‌های جهانی در اروپا برگزار شده، این تیم‌ها نتایج خوبی گرفته‌اند اما وقتی که این رقابت‌ها در آمریکای جنوبی برگزار می‌شود کار برای تیم‌های اروپایی بسیار سخت‌تر است. فکر می‌کنم بازیکنان پرتغال هم اسیر همین مسئله شده‌اند و کار برای آن‌ها سخت شده است. با این وجود هنوز شانس صعود از بین نرفته است و این تیم می‌تواند در بازی آخر خود حداقل یک مرحله دیگر در جام حضور داشته باشد. عملکرد پرتغال شبیه سایر تیم‌هایی است که از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند.
 
کی‌روش در پایان در پاسخ به این سوال که اگر ایران از گروه خود صعود کند چه پیامی برای فوتبال دنیا خواهد داشت گفت: این برای ایران و 80 میلیون ایرانی افتخار بزرگی خواهد بود که در مرحله بعد حضور پیدا کنند همچنین برای ما و بازیکنان. من امیدوارم که مستقل از نتیجه‌ای که به دست می‌آید عملکرد تیم ما خوب باشد. دوست دارم بازیکنانم نشان بدهند که چقدر پخته شده‌اند و چقدر تجربه‌شان بالا رفته است. امیدوارم بازیکنان بتوانند با تجربیاتی خوبی، برزیل را ترک کنند و به مقصد بعدی که استرالیاست فکر کنند. این جام برای ما تجربه‌ای کامل خواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۴ تير ۱۳۹۳
بابا همتون تو جو هستید
یه دوتا نتیجه بد بگیره نظرتون برمیگرده
این تیم فقط بلده دفاع کنه که الحق اون رو خیلی خوب اجرا میکنه و بچه ها هم از جون مایه میزارن ولی مسلما ما نمی تونیم همیشه این طور بازی کنیم
بازی ژاپن جلوی کلمبیا فوق العاده بود. با وجود چنین تیمی ما هیچ شانسی برا قهرمانی در آسیا نداریم
Iran (Islamic Republic of)
kimia
۱۸:۰۳ ۰۴ تير ۱۳۹۳
ما بچه های ایرونیم
همیشه ایرونی میمونیم
..........................................
United States of America
آرزو
۱۸:۰۰ ۰۴ تير ۱۳۹۳
اگه بگم به دور بعد صعود میکنیم شک نکنید...
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۷:۲۲ ۰۴ تير ۱۳۹۳
همه میدونن کی حقشه
تیم ملی قهرمان میشه
به لطف یزدان و بچه کیروش موندگار میشه
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۱۶:۲۳ ۰۴ تير ۱۳۹۳
فیفا از مافیا بدترن
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۱۴:۲۶ ۰۴ تير ۱۳۹۳
چرا مربي و يا مسئولين فوتبال ايران كه به برزيل رفته اند از ناداوري داور بازي ايران و آرژانتين شكايت نكردند و اگر هم اقدامي شده بايد پيگيري قاطع بشود و نتيجه به اطلاع هموطنان برسد . اگر كسي خبر داره لطفا" بگه .
Germany
محمودی
۱۳:۴۸ ۰۴ تير ۱۳۹۳
خدا به همراحتان است دلیر مردان
Iran (Islamic Republic of)
فی فی
۱۲:۳۱ ۰۴ تير ۱۳۹۳
داور را خریده بودن یا فیفا به داور توصیحه کرده که طرفداری کند.اگر ایران بالا بکشد یک ارزش بین الملی برای کشور است همزمان با تیم ملی یک تیم سیاسی هم باید انجا حضور داشته باشد که بتواند یک کاری بکند مربی را بخرد بازی کن مهم را بخردند به نفع ایران بازی کنند همان کاری که انها می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۲۴ ۰۴ تير ۱۳۹۳
خدایا تیم ملی مونو لایک کن .......
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۰ ۰۴ تير ۱۳۹۳
به امید خدا همه دعا میکنیم تیم ملی کشورمان به انچه شایسته اش هست برسد.....با کارلوس کیروش قهرمان اسیا خواهیم شد شک نکنید...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۴ ۰۴ تير ۱۳۹۳
اینطور که بوش میاد همینطوره :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۴ تير ۱۳۹۳
کی گفته میمونه کارلوس
آخرین اخبار