هاآرتص:

یک هیئت اسرائیلی به آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران سفر می‌کند

مقامات بلندپایه اسرائیل به یک روزنامه صهیونیستی گفته‌اند هیئتی بلندپایه برای مذاکره در خصوص برنامه هسته ای ایران از سرزمین‌های اشغالی راهی آمریکا، انگلیس و فرانسه می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هاآرتص، این روزنامه صهیونیستی  از سفر هیئتی بلندپایه از این رژیم به واشنگتن، لندن و پاریس در روز دوشنبه هفته آینده برای رایزنی بامقامات این کشورها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران خبر داد. 

این روزنامه از قول چند مقام آگاه خبر داده رهبری این هیئت بلندپایه را "یوال آشتاینیتز"، وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی، "ژوزف کوهن"، مشاور امنیت داخلی و "ژرمی ایساشادورف"، معاون مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل در امور راهبردی به عهده خواهند داشت.

بر اساس گفتهیک مقام بلندپایه اسرائیلی به این روزنامه اشتاینیتز در این سفر به آمریکا، فرانسه و انگلیس این پیام را خواهد داد که هر گونه توافق با ایران باید بر مبنای جلوگیری از  برنامه هسته‌ای ایران یعنی نابودی این برنامه و نه بر افزایش بازرسی‌های بین‌المللی از آن باشد.

یک مقام بلندپایه دیگر گفته نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در  روزهای آینده گفت‌وگوهایی با رهبران کشورهای 1+5 درباره برنامه هسته‌ای ایران خواهد داشت.

ششمین دور مذاکرات هسته‌ای چهارشنبه هفته آینده در وین آغاز خواهد شد. برخی گزارش‌ها حاکی است این دور از مذاکرات بیش از دو هفته به طول خواهد انجامید تا دو طرف آخرین تلاش‌‌ها را برای حصول توافق بر سر راهکار جامع هسته‌ای ایران قبل از سر رسید موعد پایانی توافق موقت ژنو، یعنی 20 جولای، انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار