اصفهان/

اختصاص اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی برای توسعه شهری مبارکه

شهردار مبارکه گفت: این شهرداری برای توسعه شهری مبارکه بودجه ۶۰۰ میلیارد ریالی را در نظر گرفته و این مبلغ، نزدیک به ۷۰ درصد از بودجه‌های امسال این شهرداری را تشکیل می‌دهد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، عباس نفری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران پیرامون سفر وزیر راه و شهر‌سازی به اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر ما افتتاح پروژه‌های بخش نخست شهرداری مبارکه را پیشرو داریم که بر اساس بودجه امسال شهرداری طرح ریزی شده و به همین منظور وزیر برای افتتاح این پروژه ها به مبارکه سفر کرد.

وی بیان کرد: در بخش نخست، ما 6 پروژه وجود دارد که در آن، آغاز مرحله عملیات اجرایی باند دوم اتوبان شهرضا به مبارکه را داشت هو هم‌چنین رینگ دوم ترافیک جاده مبارکه را پیشرو داریم که با توجه به پیش بینی‌ها و ارزیابی‌هایی که صورت است تا 2 سال دیگر کامل می‌شود، البته بخشی از آن در دستورالعمل امسال قرار گرفته است.

شهردار مبارکه تصریح کرد: از  دیگر برنامه‌‌های ما می‌توان به تالار بزرگ شهر که ظرفیت آن حدود 1000 نفر و اعتبار آن حدود 12 میلیارد تومان بوده، اشاره کرد که حدود 30 ماه دیگر به پایان می‌رسد هم‌چنین پروژه دیگر که کلنگ آن توسط وزیر زده شده  پروژه باغ بانوان بوده که در زمینی به مساحت 3 هکتار احداث و تا کمتر از 2 سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: ‌برنامه‌هایی مثل پل دوم محله سرارود و آغاز عملیات اجرایی فرهنگسرای محله محمدیه هم در اولویت برنامه‌های امسال ما قرار دارد هم‌چنین ما قصد داریم در 4 محله مبارکه 4 زمین چمن مصنوعی را احداث کنیم.

نفری افزود: پروژه‌های دیگری هم در دست احداث داریم همین‌طور چند روزی است بازسازی و مرمت قلعه تاریخی نهچیر را آغاز کرده‌ایم و برای آن اعتبار یک میلیارد تومانی را در نظر گرفته‌ایم برنامه دیگر ما استخر بزرگی تحت عنوان" موج های آبی" است که ساخت آن حدود 2 هفته دیگر آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: مترو مبارکه پروژه مهم دیگری بوده که در دستور کار قرار گرفته است مسیر آن هم از مبارکه به بهارستان است که با کمک فولاد مبارکه قرار است تا شهریور امسال ریل گذاری آن صورت گیرد.

شهردار مبارکه تصریح کرد: این مجموعه اقدامات در راستای توسعه شهر مبارکه بوده و امیدوارم در ماه‌های آینده بتوانیم پروژه‌های بعدی را ادامه دهیم ما حدود 60 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته ایم که حدود 70 درصد بودجه امسال ما می‌شود.

وی با اشاره به شهرک صنعتی مبارکه گفت: به زودی قرار است کارخانه‌های اتوموبیل سازی، درود‌گری، صنف آهن فروشان پروژه‌های دیگری را به مجموعه 50 هکتاری منتقل کنیم؛ این مجموعه در ضلع جنوب شرقی مبارکه قرار دارد که پس از تصویب شورای شهر آن را در دستور کارقرار می‌دهیم.

نفری درباره بافت فرسوده مبارکه خاطرنشان کرد: بالای 50 درصد مبارکه بافت فرسوده بوده که ما با کمک شورای شهر تلاش کردیم فضا را برای مردم به گونه ای کنیم که برای بازسازی شهر رغبت پیدا کنند به طوری که برای تمام واحد‌های تجاری و مسکونی و فروشگاه‌های سر خیابان این حق را قائل شدیم که اگر قصد نوسازی پیدا کنند 70 درصد هزینه پروانه ساخت را به آن ها تخفیف دهیم و 30 درصد بقیه  را هم به صورت اقساط به ما پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: متأسفانه با وجود مشکلات آلودگی که مجتمع‌های صنعتی و فولاد به خصوص فولاد مبارکه سپاهان برای این شهر داشته اما تاکنون هیچ گونه عوارض به شهرداری پرداخت نشده است.

شهردار مبارکه درباره پروژه کارخانه بازیافت پسماند شهرضا و مبارکه بیان کرد: کارخانه بازیافت شهرضا، مبارکه در مراحل نهایی بوده و تفاهم نامه آن تنظیم شده و قرار است در جنوبی ترین منطقه شهررضا یعنی در مرز مبارکه و شهرضا احداث شود این کارخانه قابلیت بازیافت 200 تن پسماند را در هر روز دارد.

وی پیرامون نهاد مسئول فرهنگ شهرستان مبارکه خاطرنشان کرد: برای مباحث فرهنگی ما در شهرداری سازمان فرهنگی تفریحی را در نظر داریم که اساس نامه آن تهیه و در اختیار شورا قرار گرفته تاکنون ملاحظاتی در این موضوع صورت گرفته که امیدوارم هر چه سریع تر تصویب شود تا ما آماده خدمت رسانی به مردم شویم.

شهردار مبارکه افزود: چون ما موظف هستیم برای بالا بردن فرهنگ عمومی مردم تلاش کنیم اگر شورا شهر اساس نامه سازمان فرهنگی نفریحی را تصویب نکند ما طرح خود را در قالب سازمان امور اجتماعی و فرهنگی اجرایی می‌کنم.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: اصفهان ، شهرداری ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.