معاون عمران فنی بنیاد مسکن خبر داد:

نگاه شهرگرایانه طرح‌های هادی تغییر کرد

شاملو گفت: طرح‌های هادی در دهه‌های گذشته به صورت شهرگرایانه در روستاها اجرایی می‌شد اما در حال حاضر این نگاه‌ها تغییر کرده و این طرح با حفظ بافت با ارزش روستایی انجام می‌شود.

محمدرضا شاملو در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در دهه 60 طرح هادی با مشکلات بسیار در روستاها اجرا می‌شد در آن دهه اغلب پیمان‌کاران نگاه شهرگرایانه به روستاها داشتند و خود روستاییان نیز به دنبال زندگی شهرنشینی بودند.
 
وی در ادامه افزود: در آن دوران اغلب روستاها تبدیل به خیابان‌ها و بلوارهای بزرگ می‌شدند و سبک زندگی روستایی تغییر می‌کرد.
 
شاملو با اشاره به اینکه در حال حاضر برای اغلب مشاوران دوره‌های آموزشی در نظر گرفته‌ایم گفت: جلسات کارشناسی متعددی برگزار می‌گردد و سیستم عوامل اجرایی ما تغییر کرده است.
 
معاون عمران فنی بنیاد مسکن در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر اغلب مشاوران در اجرای طرح‌های هادی سبک‌شان تغییر کرده و با حفظ بافت روستایی و حفظ ارزش‌ها اقدام به اجرای طرح‌های هادی می‌کنند.
 
شاملو در ادامه افزود: حفظ اراضی، باغات و بافت با ارزش روستایی از نکات کلیدی ماست و فضای سبز در پیرامون روستاها قرار دارند حفظ شوند.
 
معاون عمران فنی بنیاد مسکن در ادامه توضیح داد: در گذشته ورودی روستاها محل انباشت زباله‌ها بودند اما با اجرای طرح هادی و اصلاح طرح‌های گذشته این فضاهای نامناسب ساماندهی و تبدیل به پارک‌ها گشته و همچنین نمای ساختمان‌ها همان نمای گذشته روستاها گشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد مسکن ، طرح ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار