مرگبارترین خوراکی‌های استوایی

برخی از خوراکی‌های موجود در مناطق استوایی می‌توانند به شدت خاصیت مسموم‌کنندگی داشته باشند و حتی در مواردی باعث مرگ افراد می‌گردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران با انجام بررسی بر روی غذاهای بین‌المللی رایج بین فرهنگهای مختلف خطرناکترین مواد غذایی برای سلامت بدن را معرفی کرده‌اند.
 
گفتنی است کارشناسان خوردن غذاهای حاوی ماهی مرکب را که در ناحیه شرق آسیا بسیار متداول هستند را بسیار خطرناک می‌دانند به طوری که حتی مصرف سم یک ماهی می‌تواند حداقل 30 نفر را به کشتن بدهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند غذاهای درست شده از ماهی مرکب در دنیا و به ویژه نزد ژاپنی‌ها از طرفداران فراوانی برخوردار است و نگرانی‌های جهانی در خصوص بروز مسمومیت توسط این خوراکی وجود دارد.

یکی از دیگر غذاهای فوق‌العاده خطرناک غذایی به نام تاپیوی است که از ریشه گیاهی به نام کاساوا بدست می‌آید که آماده‌سازی اشتباه تولید غذا از این گیاه می‌تواند باعث آلرژیک بسیار کشنده در افراد شود.

یکی از میوه‌های فوق‌العاده خطرناک Ackee یک میوه محصول کشور جامائیکا است که می‌توانند در صورت برداشت به صورت نارس باعث تولید یک سم مرگبار در بدن فرد شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ماهی مرکب ، حساسیت ، سم ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار