شهرکرد/ در استان چهارمحال و بختیاری:

پیش بینی برداشت 39 هزار و 500 تن هلو و شلیل

پیش بینی می شود امسال، 39 هزار و 500 تن هلو و شلیل از باغات استان چهارمحال و بختیاری برداشت شود.

مدیر امور باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد، از آغاز برداشت هلوی زعفرانی پیش رس در باغات این استان خبر داد و پیش بینی کرد: محصول امسال باغات هلو و شلیل استان براساس متوسط عملکرد تولید 10 تن در هکتار و با 15 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 39 هزار و 500 تن برسد.

حمیدرضا منصوری، با اشاره به وجود 4600 هکتار باغ هلو و شلیل در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در حال حاضر حدود 3700 هکتار از این باغات بارور هستند.

وی افزود: حدود 75 درصد از این میزان، سطح زیر کشت درختان هلو و  25 درصد مابقی باغات شلیل می باشد.

وی، متوسط عملکرد محصول باغات هلو و شلیل استان را 10 تن در هکتار اعلام و پیش بینی کرد: محصول امسال باغات هلو و شلیل این استان با 15 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 39 هزار و 500 تن برسد.

مدیر امور باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: محصول سال گذشته هلو و شلیل این استان 35 هزار تن بود.

وی، انواع زعفرانی پیش رس، زعفرانی دیررس، انجیری، بلخی، آلبرتا، جی اچ هیل، کاردی و بومی را از ارقام محصول هلو و نوع شبرنگ را رقم شلیل تولیدی این استان برشمرد و گفت: محصول هلو و شلیل این استان به دلیل شرایط آب و هوایی، از مرغوبترین و با کیفیت ترین محصولات کشور به شمار می رود.

منصوری با بیان وجود بیش از 3200 هکتار معادل 70 درصد باغات هلو و شلیل این استان در حاشیه رودخانه زاینده رود در شهرستان های سامان و بن، گفت: محصول هلو و شلیل چهارمحال و بختیاری، علاوه بر تأمین مصرف بازار استان، روانه بازارهای اصفهان، تهران، قم، یزد، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و استان های جنوبی کشور می شود.

برداشت هلو در چهارمحال و بختیاری از اوایل تیرماه آغاز و به تناسب ارقام مختلف، تا اوایل فصل پاییز ادامه دارد. 

در حال حاضر 48221 هکتار باغ در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که 40 هزار هکتار آن بارور می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.