زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گره کور صنعت کشور با دستان مجلس و دولت باز می‌شود/رشد صنعت پتروشیمی نسبت به سال‌های گذشته

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس با بیان اینکه لایحه جامع حمایت از تولید ملی به دست مجلس رسیده ، گفت: امیدواریم بررسی این لایحه در مجلس گره‌های کور صنعت کشور را باز کند.

"غلام‌محمد زارعی" نماینده کهکیلویه و بویراحمد و دنا در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ضمن گرامیداشت روز صنعت و معدن و تبریک به تلاشگران این عرصه، اظهار داشت: در سال‌های گذشته عمدتا نگاه وزارت صنایع و معادن به تجارت معطوف بود و صنعت تا حدود زیادی مغفول ماند و به این جهت ما دوران افول صنعت را شاهد بودیم.
 
وی ادامه داد: در یکی دو سال گذشته نگاه وزارت صنعت و معدن به موضوع صنعت برتری پیدا کرده و یک درخشندگی بیشتری در توجه به صنعت در کشور به وجود آمده است.
  
زارعی ضمن ابراز امیدواری از رشد واحدهای صنعتی در کشور، افزود: درصد واحدهای صنعت که در سال‌های گذشته متوقف بوده و با ظرفیت پایین کار می‌کردند، بهبود پیدا کرده است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه نقش تولید در رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و کنترل تورم بر کسی پوشیده نیست، گفت: دولت لایحه جامع حمایت از تولید ملی را تهیه کرده و به دست مجلس رسیده و در هفته‌های آینده قرار است در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.
 
زارعی با ابراز امیدواری از اینکه بررسی این لایحه در مجلس گره‌های کور گذشته در مسیر توسعه صنعت کشور را باز می‌کند، تصریح کرد: 
هماهنگی و اتفاق نظر جمعی میان بخش‌های مختلف بانک، دولت و حوزه قانون‌گذاری می‌تواند وضعیت صنعت کشور را بهبود ببخشد. 
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس همچنین به وضعیت صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در کشور اشاره و تصریح کرد: این صنعت نسبت به گذشته بهبود یافته و شاهد تحرکات بیشتری در حوزه‌های نفتی هستیم.
 
این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان ساخت: مسئله تحریم، منابع مورد نیاز، فروش نفت و برگشت سرمایه ناشی از فروش نفت در حوزه صنعت پتروشیمی وضعیت مناسبی پیدا کرده، بنابراین در این شرایط باید به سمت بهتر شدن وضعیت حرکت کنیم تا در آینده صنعت کشور رشد قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار