کمک‌های انسانی عربستان به "داعش" در ماه رمضان!

عضو ائتلاف دولت قانون عربستان سعودی تأکید کرد که عربستان سعودی در ماه مبارک رمضان حمایت های انسانی از داعش را آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به  نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، عضو ائتلاف دولت قانون عربستان سعودی با اشاره به حمایت عربستان سعودی از گروه تروریستی داعش، تأکید کرد که عربستان سعودی در ماه مبارک رمضان حمایتهای انسانی از داعش را نیز آغاز کرده است.

 "علی جبر" اظهار داشت: کمک‌های پادشاه عربستان سعودی به آوارگان عراقی برخلاف آنچه برخی تصور می‌کنند، انسان دوستانه نیست.

علی جبر به سومریه نیوز گفت: این کمک‌های اخیر که پادشاه عربستان از آن پرده برداشته است، برای اجرای منافع شخصی عربستان و ساقط کردن فرایند سیاسی در عراق است.

وی افزود: هدف از این کمک‌ها، حمایت مالی و انسانی از داعش در مناطق بحرانی در ماه مبارک رمضان است.

 جبر ادامه داد: تقدیم نیم میلیارد دلار از عربستان به عراق دو جنبه دارد که جنبه اول آن ظاهری انسان‌دوستانه دارد و تحت عنوان کمک به کشورهای اسلامی در ماه مبارک رمضان است، ولی جنبه دوم آن ارائه این پولها از طریق سازمان ملل متحد تحت عنوان کمکهای انسانی به مناطق بحران زده‌ای است که تروریستها از دو هفته قبل آن مناطق را تحت کنترل دارند.

این نماینده عراقی خاطرنشان کرد: نظام عربستان سعودی تحت عناوین انسانی به القاعده و داعش کمک می کند، و در ماه رمضان نیز عنوان این کمکها متفاوت است.

جبر تأکید کرد: عربستان به دنبال حمایت از عراق و مردم این کشور نیست، و پولهایی را که قصد دارد تحت عنوان کمکهای انسانی ارسال کند به هدف منافع شخصی خود و ضربه زدن به فرایند سیاسی عراق است.

خبرگزاری عربستان سعودی دیروز اعلام کرد که پادشاه این کشور نیم میلیارد دلار به عراقی‌هایی که درنتیجه حوادث اخیر آواره شده اند کمک کرده است و این کمکها از طریق سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد.

در مقابل "سلامه الخفاجی" عضو شورای عالی حقوق بشر از دولت عراق خواست کمک‌های پادشاه عربستان را نپذیرد چرا که این پولها آغشته به خون عراقی‌ها و سوری‌ها است.


انتهای پیام/



برچسب ها: کمک ، انسانی ، عربستان ، داعش ، ماه ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۰۰ ۱۱ تير ۱۳۹۳
ان شاء اله بزودی زود عربستان بزرگ ترین ضربه خود را از همین دشمنان امام زمان (عج) بخورند. راهی که پیامبر (ص) شروع کرد امام زمان (عج) انشاء اله تموم می کنه. بزودی منتظر ظهورش هستیم.
آخرین اخبار