کارشناس بنیاد کارنگی:

ایران باید توانایی غنی‌سازی اورانیوم خود را کاهش دهد

"جرج پرکویچ" کارشناس بنیاد کارنگی گفت که ایران باید توانایی غنی‌سازی اورانیوم خود را کاهش دهد اماگروه1+5 هم باید به ایران اجازه دهند درصورتی که نیروگاه‌های هسته‌ای بیشتری ساخت، برنامه غنی‌سازی خود را نیز گسترش دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  روزنامه "یو اس ای تودی"برای حل موضوع غنی‌سازی پیشنهادی ارائه کرد / "جرج پرکویچ" کارشناس "بنیاد کارنگی" که اخیرا سفری به ایران داشت برای حل موضوع غنی‌سازی پیشنهادی ارائه کرد .

وی گفت: ایران باید توانایی غنی‌سازی اورانیوم خود را کاهش دهد اماگروه 1+5 هم باید به ایران  اجازه دهند درصورتی که نیروگاه‌های هسته‌ای بیشتری ساخت، برنامه غنی‌سازی خود را نیز گسترش دهد.

برخی منابع احتمال می دهند راه حلی که پرکوویچ از آن سخن گفته احتمال دارد نزدیک به همان چیزی باشد که میان برنز و عراقچی اجمالا توافق شده است.

در همین حال کارشناسان می گویند راه حل پرکوویچ اصلا به نفع ایران نیست چرا که نتیجه آن این خواهد بود که ایران باید برنامه غنی سازی خود را لغو کند و منتظر بماند تا وقتی که غربی ها یک یا چند راکتور هسته ای را برای آن بسازند و به مرحله بهره برداری برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار