وزیر نفت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نیاز 20میلیارد "دلاری" برای تکمیل "فازهای پارس جنوبی"/ ظرف سه سال آینده فازهای پارس جنوبی به اتمام می رسد

زنگنه گفت: 30 میلیارد دلار در اجرای 17 فاز پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده که برای تکمیل آن‌ها به 20 میلیارد دلار دیگر نیاز است.

بیژن نامدار زنگنه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص پروژه های پارس جنوبی اظهار داشت: اولویت اصلی وزارت نفت اتمام 5 فاز پارس جنوبی(فازهای 12، 15، 16، 17 و 18)  است که امسال بخشی از آنها به اتمام می رسد.
 
وی در رابطه با  17 طرح میدانی فاز پارس جنوبی تاکید کرد: 30 میلیارد دلار در اجرای این 17 فاز پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده که برای تکمیل آن‌ها به 20 میلیارد دلار نیاز است.  
 
زنگنه با بیان اینکه که امسال برای طرح‌های در اولویت نخست 10 میلیارد دلار اعتبار نیاز است گفت:  در صورت تامین این میزان اعتبار طرح‌های در اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
وی با تاکید براینکه طرح‌های پارس جنوبی تا سه سال و نیم آینده تکمیل می‌شود، گفت: تاکنون 10 فاز میدان گازی پارس جنوبی وارد مدار شده ‌که امسال با بهره‌برداری از بخشی از طرح‌های در دست اجرا 100 میلیون متر مکعب گاز در روز به ظرفیت گازی کشور افزوده می‌شود.  
 
وی  خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از 17 فاز در دست اجرای پارس جنوبی سالانه 50 میلیارد دلار به درآمد کشور افزوده می‌شود.  
 
وزیر نفت همچنین در خصوص صادرات گاز به کشورهای اروپایی گفت: هدف اصلی وزارت نفت صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله و ال پی جی است که این دو هدف را دنبال می کنیم منتها در مرحله نخست الویت با کشورهای همسایه است.   
 
وی تاکید کرد: در صادرات گاز به اروپا با خط لوله مقداری مشکلات از نظر عبور خط لوله از مسیر بعضی از کشورها داریم و در این زمینه صحبت هایی به میان آمده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار