معاون پژوهشی وزیر علوم:

حمایت 23 طرح کلان ملی از سوی 4 وزارتخانه /هفته آینده الویت‌های پژوهشی نهایی می‌شود

سیاست‌ها و اولویت‌های پژوهشی کشور برای سال 93 با محوریت اقتصاد مقاومتی درحال تدوین است و این سیاست‌ها در جلسه هفته آینده شورای عتف ارائه می‌شوند.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در صد و بیستمین جلسه کمیسیون‌های دائمی شورای عالی عتف به موضوعات بررسی وضعیت طرح‌های کلان ملی اشاره شد چنانچه تاکنون از میان 47 طرح کلان ملی که بحث وبررسی ان برعهده کمسیون دائمی شورای عتف است ،23 طرح از سوی وزارتخانه‌های نفت، دفاع، صنعت و معدن و نیرو مورد حمایت قرار گرفته و قرارشده که این دستگاه‌ها 50 درصد هزینه‌های این طرح‌ها را پرداخت کنند. 
  
وی افزود: البته کارگروه‌های ارزیابی روند اجرای طرح‌های کلان ملی، تاکنون 80 درصد طرح‌ها را مورد ارزیابی قرار داده‌اند که گزارش آن نیز در جلسه هفته آینده شورای عتف ارائه می‌شوند.  

احمدی تصریح کرد: سیاست‌ها و اولویت‌های پژوهشی کشور برای سال 93 با محوریت اقتصاد مقاومتی در حال تدوین است و این سیاست‌ها در جلسه هفته آینده شورای عتف ارائه می شوند چنانچه این سیاست‌ها و اولویت‌های پژوهشی کشور تغییرات جزئی نسبت به سال گذشته دارد 

وی اظهار داشت: البته براساس ماده 4 قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باید پژوهشگاه‌های حاکمیتی از سوی وزارت اقتصاد تایید شوند و مابقی پژوهشگاه‌ها نیز به عنوان پژوهشگاه‌های خصوصی تعیین می‌شوند. 

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به فضای کشور نمی‌توان به راحتی پژوهشگاه‌های کشور را خصوصی کرد بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید نظرات خود را به کمیسیون‌های دائمی شورای عتف ارائه کنند تا نظرات در شورای عتف مصوب شوند. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.