رویترز مدعی شد:

ايران ميزان درخواست برای ابعاد غنی سازی را کاهش داده است

خبرگزاری رویترز مدعی شد: دیپلمات‌های غربی نزدیک به مذاکرات روز پنجشنبه اعلام کردند ایران در گفتگوها با قدرت های جهانی، درخواست‌های خود را درباره ابعاد برنامه هسته‌ای آینده خود کاهش داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز مدعی شد: دیپلمات‌های غربی نزدیک به مذاکرات روز پنجشنبه اعلام  کردند ایران در گفتگوها با قدرت های جهانی، درخواست‌های خود را درباره ابعاد برنامه هسته‌ای آینده خود کاهش داده است ولی دولت‌های غربی از تهران می‌خواهند در این زمینه امتیازات بیشتری واگذار کند. 

این دیپلمات‌ها در آغاز دور دو هفته ای مذاکرات میان ایران و کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین اعلام کردند برغم برخی اقدامات تهران، دستیابی به توافق با این کشور تا قبل از پایان ضرب الاجل بیست ژوئیه آسان نخواهد بود.

دیپلمات های غربی مدعی اند ایران در مذاکرات پشت درهای بسته علامت هایی به نشانه قبول کاستن از تعداد سانتریفوژهای مورد درخواست خود ارسال کرده است. با وجود این ادعا، آنان از اعلام هرگونه عددی به خاطر برهم نخوردن روند مذاکرات خودداری کردند.

با این حال روز چهارشنبه یک مسئول ارشد ایرانی به رویترز گفت تهران از خواست خود مبنی بر داشتن ۵۰ هزار سانتریفوژ فعال کوتاه نخواهد آمد.

یک مقام ارشد دیگر ایرانی نیز در این باره به رویترز گفت: «همان طور که گفتیم، ما آماده ایم که جهان را مطمئن کنیم که قصد ساختن بمب نداریم.  ما حسن نیت خود را نشان داده ایم. اما تسلیم  خواست هایی نمی شویم که حقوق مارا نقض کند. او افزود: «حال چندهزار سانتریفوژ کمتر یا بیشتر ، فرقی نمی کند. »


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار