رسیدن به توافق با ایران تا ۲۰ جولای غیرممکن نیست/مذاکره کنندگان ایران جدی هستند

یک مقام ارشد آمریکایی در خصوص مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین با بیان اینکه ما در آغاز سه هفته فشرده هستیم، گفت: رسیدن به توافق تا ۲۰ جولای سخت است اما غیرممکن نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری بی بی سی؛  یک مقام ارشد آمریکایی در خصوص مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین گفت: ما در آغاز سه هفته فشرده هستیم. آنچه جان کری در واشنگتن پست نوشت نشان داد که ما چگونه به این مذاکرات نگاه می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: ایرانی ها به کرات اعلام کرده اند که به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیستند.
 
این مقام آمریکایی افزود: مذاکرات بسیار جدی است اما اختلافات قابل ملاحظه ای باقی مانده است. ما سخت کار می کنیم تا ترکیب‌هایی را پیدا کنیم که این اطمینان را بدهد که ایران به دنبال سلاح نیست.
 
وی همچنین گفت: رهبران ایران باید تعامل کنند تا راه حل رسیدن به اهداف آنها پیدا شود.
 
این مقام ارشد آمریکایی ادامه داد: ما دیروز دیدار دو جانبه با ایران داشتیم که طولانی بود. آخر این هفته متمرکز بر کار کارشناسان خواهد بود. ما به مهلت 20 جولای متعهد هستیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا بحث عراق هم در مذاکرات مطرح می‌شود یا خیر، گفت: برنز برای مذاکرات هسته‌ای اینجا آمده است ما متمرکز بر مذاکرات هسته‌ای هستیم.وی قرار است هفتم تا نهم جولای وین را به مقصد چین ترک کند.
 
مذاکره کننده آمریکایی همچنین تاکید کرد رسیدن به توافق تا 20 جولای سخت است اما غیرممکن نیست.
 
مذاکره کنندگان ایران و 1+5 هم اکنون در پایتخت اتریش برای رسیدن به توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران در حال رایزنی هستند.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار