نخست وزیر لبنان با اشاره به این که اوضاع امنیتی لبنان از ابعاد داخلی و صرف نظر از اقدامات خارجی علیه این کشور، خوب است افزود در لبنان هیچ پایگاهی برای خشونت و تروریسم وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛  تمام سلام نخست وزیر لبنان در گفتگوی اختصاصی با این شبکه درباره اوضاع امنیتی لبنان گفت: در این خصوص باید بین اقداماتی که از خارج علیه اهداف مشخصی در لبنان انجام می شود و اوضاع امنیتی موجود در داخل کشور از شمال تا جنوب این کشور، تفاوت قائل شد. از بعد داخلی امنیت از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب لبنان برقرار است اما از بعد خارجی آنچه از خارج می آید خلاف خواست ماست. سازمان های امنیتی لبنان با همکاری و آمادگی خود توانسته اند با اقدامات تروریستی مقابله کنند و برخی از اینگونه اقدامات را خنثی کنند. هدف از این اقدامات فقط کشتن بی گناهان نبوده بلکه فتنه انگیزی یکی از اهداف این اقدامات بوده است.
وی در پاسخ به این سوال که هدف از ایجاد فتنه در لبنان چیست گفت: تروریست ها همان هدفی را در لبنان دنبال می کنند که در کشورهای دیگر به دنبال آن هستند. آنها می خواهند اوضاع را ناپایدار کنند و بین مردم تفرقه بیندازند و بین آنها نفرت و کینه ایجاد کنند.
نخست وزیر لبنان در پاسخ به این که پیش از این گروه های عامل انفجارها در لبنان می گفتند این اقدامات را مثلا در واکنش به دخالت حزب الله در سوریه انجام می دهند، آیا چنین چیزی هنوز وجود دارد گفت: بدون شک آنچه در منطقه روی می دهد علل و پیامدهایی سیاسی دارد و هر گروهی سعی می کند بر دیگری فائق آید اما توسل به خشونت افراطی و تروریستی برای کسب دستاوردهای سیاسی به هیچ وجه قابل قبول نیست. اوضاع سوریه ناپایدار است و این اوضاع به عراق نیز سرایت کرده است بنابراین اگر کسانی بخواهند این اوضاع را به لبنان نیز بکشانند باید با وحدت و انسجام خود و کنار گذاشتن اختلافات لبنان را در برابر چنین حوادثی بیمه کنیم.
وی در پاسخ به این که برخی گروه ها یا طرف های داخلی در لبنان مسئولیت این اتفاقات را بر دوش حزب الله به سبب دخالت آن در سوریه می اندازند، گفت: ارتباط تنگاتنگ ما و سوریه چیز تازه ای نیست. در لبنان برخی طرفدار و برخی مخالف نظام سوریه هستند و این برکسی پوشیده نیست ولی در تشکیل دولت ائتلافی و اتخاذ سیاست بی طرفی تلاش کرده ایم لبنان را از این مسائل دور نگاه داریم. ما تلاش کرده ایم سیاست بی طرفی را همانگونه که در برنامه دولت است اجرا کنیم اما آنگونه که باید و شاید نتوانسته ایم ولی به تلاش خود ادامه می دهیم.
نخست وزیر لبنان در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا این گروه های تروریستی که می خواهند وحدت ملی لبنان را بر هم بزنند در لبنان پایگاهی دارند که از آنها حمایت کند، گفت: اولا آنها گروه نیستند بلکه افرادی هستند که از جایی به جای دیگر فرار می کنند و از شیوه های مختلف برای پنهان کردن خود استفاده می کنند. در چنین شرایطی چگونه می خواهند پایگاهی داشته باشند. در لبنان برای چنین خشونت ها و تروریسمی پایگاه و حامی وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار