عقب نشینی تازه " آمریکا " از میدان نبرد سایبری با " روسیه "

وب سایت رسمی "سازمان امنیت ملی آمریکا" در مقاله ای حملات سایبری شدید از سوی هکرهای روسی به صنایع مهم آمریکا را تهدیدی فزاینده دانست .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وب سایت امنیت ملی آمریکا ؛ در این مقاله که به قلم "‌آماندا ویسینانزو" نوشته شده ، آمده است : اوایل هفته جاری دپارتمان امنیت ملی کشور به اپراتورهای صنایع و زیرساخت های مهم و حیاتی آمریکا هشدار داد که گروهی از هکرهای روسی با نام مستعار "خرس باانرژی"‌یا "سنجاقک" که اخیرا حملات سایبری متعددی به به بخش های تامین انرژی در ایالات متحده و اروپا اجرا کرده اند ، این توانایی را دارند تا منابع تغذیه انرژی و سایر زیرساخت های مهم را تخریب نمایند . 

تیم واکنش سریع و کنترل سیستم های سایبری صنعتی در دپارتمال امنیت داخلی که وظیفه کاهش خطرات احتمالی علیه زیربناهای مهم و حیاتی کشور را دارد , هشدارهایی بر اساس اطلاعات دریافت شده از دو شرکت امنیت کامپیوتری اعلام کرده اند . شرکت "سیمانتک" و موسسه " اف سکیور " این دو شرکت امنیت کامپیوتری هستند که دپارتمان امنیت داخلی امریکا اطلاعات مربوط به تهدیدات سایبری را از آنها بدست می آورند . 

این دو شرکت اعلام کرده اند حملات " خرس پرانرژی"  ابتدا ایالات متحده و اسپانیا را مورد حمله قرار داده و سپس به سراغ فرانسه , ایتالیا , آلمان , ترکیه و لهستان رفته اند . 

در بخشی از هشدار دپارتمان امنیت ملی آمریکا آمده است :  سازمان ها و شرکت ها باید بطو مستمر ارتباطات خود را وارسی کنند تا بتوانند از هرگونه فعالیت تهدیدآمیز سایبری در سیستم های کامپیوتری خود آگاه شده و بتوانند واکنشی مناسب و به موقع نسبت به آن نشان دهند . تقریبا هر سازمانی در کشور تجربه یک حمله سایبری را داشته است .

نویسنده همچنین تصریح کرد : بر اساس گزارش اخیر " سیمانتک " این حملات سایبری در ابتدا سیستم های صنایع دفاعی و نقل و نقل هوایی در امریکا و کانادا را مورد هدف قرار می داد اما از سال 2013 اهداف هکرها تغییر کرده و بیشترین حملات بر بخش های تامین نیرو و انرژی در ایالات متحده و اروپا متمرکز شده است . 

"سیمانتک " همچنین در گزارش خود آورده است : گروه های هکری اکنون اپراتورهای تامین انرژی و نیرو , شرکت های توزیع گسترده برق , اپراتورهای خطوط انتقال نفت و گاز و صنایع تولید ادوات مورد نیاز در کارخانجات و شرکت های تامین انرژی را هدف اصلی حملات خود قرار داده اند .

آدام کوجاوا , مدیر شرکت ضدحملات سایبری "تروجان بایتز" در این باره می گوید : تنها دلیل منطقی ای که می توان برای حمله و تهدید سایبری علیه بخش های انرژی آمریکا بیان نمود این است که توانایی و طرفیت های دولت و شرکت های خصوصی برای مقابله با این دست حملات سنجیده شود . 

وی افزود : انرژی یکی از ارزشمندترین و حیاتی ترین بخش های یک جامعه در روزگار کنونی به شمار می آید . چنانچه اختلالی طولانی مدت یا عطیم در این بخش ایجاد شود می تواند کشور را تا حدود فراوانی دچار عقبگرد و شکست نماید . استفاده از این بخش برای نیروی متهاجم علیه یک کشور فاکتور بسیار تاثیرگذار در شکست کشور مورد هدف به شمار می آید . 

شرکت سیمانتک در گزارش دیگری می گوید : حقیقت این است که عملکرد هکرها در حمله به سایت های بزرگ و دولتی آمریکا و اعمال کامل اهداف خرابکارانه خود نشان می دهد که این گروه های هکری از توانایی های تکنیکی قوی و مهمی برخوردار هستند . 

در انتهای این مقاله آمده است : شاید بتوان اختلافات سیاسی میان مسکو واشنگتن را که طی سالهای اخیر بیش از پیش تشدید شده اند را عاملی اصلی افزایش حملات سایبری هکرهای روسیه به سیستم های دولتی و غیردولتی در آمریکا و هم پیمانان ان در سراسر دنیا دانست . بعلاوه اینکه چنین وضعیتی بار دیگر دولت های این دو کشور را بطور تلویحی در میدان مبارزه سایبری و توانمندی های دفاعی در برابر آنها قرار داده است . 

آنطور که به نظر میرسد باراک اوباما در این زمینه نیز باید دستور عقب نشینی و اعلام شکست در برابر ولادیمیر پوتین را صادر نماید . چرا که به گفته بسیاری از پیمانکاران و روسای شرکت های زیربنایی و حیاتی تامین سوخت و نیرو  در آمریکا تهدید سایبری از سوی گروه های هکری روسی بیش از بحران اقتصادی غرب به آنها و سرمایه های کلانشان خسارت وارد کرده است . 



انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، سایبری ، کشور ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار