اراک /

صدور مجوز اکتشاف معدن در منطقه گردشگری آبگرم محلات ممنوع است

استاندار مرکزی گفت: صدور مجوز اکتشاف معدن در منطقه گردشگری آبگرم محلات ممنوع است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مقیمی افزود: هیچ مجوزی نباید در محدوده گردشگری آبگرم محلات صادر شود و مجوزهای در حال بهره‌برداری نیز باید به مرور زمان لغو شود.

وی افزود: در راستای این مهم فرماندار شهرستان محلات و مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی حریم منطقه گردشگری آبگرم محلات را مشخص و برای تصویب به کارگروه راه و شهرسازی ارائه کنند.

استاندار مرکزی گفت : منطقه آبگرم محلات یکی از سرمایه‌های گردشگری استان محسوب می‌شود و از این منطقه می‌توان به عنوان راهی برای توسعه و پیشرفت همه جانبه استفاده کرد.

مقیمی در مورد تعیین تکلیف برداشت از معادن سنگ در حریم شهرهای محلات، دلیجان و نیم‌ور نیز افزود: بر اساس قانون صدور مجوز برداشت از معادن در حریم شهر ممنوع استو با توجه به گسترده بودن حریم این شهرها و نقش اقتصادی و ماهیت فعالیت شهرهای محلات و نیم‌ور که سنگ است، برای صدور مجوز اکتشاف ملاحظات اعمال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز با گلایه از اینکه علیرغم مکاتبات انجام شده تاکنون حریم هیچ یک از شهرها به این اداره اعلام نشده است، گفت: نباید نگاه به فعالیت‌های معدنی به صورت بخشی باشد.

زاوشی افزود : معادن اداره صنعت و معدن استان در صورتی که ایمنی و نحوه برداشت معادن درست نباشد، می‌تواند اجازه فعالیت معادن را ندهد.

وی با بیان اینکه 15 درصد عوارض فعالیت‌های معدنی به همان شهر و منطقه باز می‌گردد افزود: در صورتی که فعالیت معادن در حریم شهر باشد نیز علاوه بر 15 درصد حقوق دولتی 12 درصد عوارض به مسکن و شهر سازی برای اصلاح آثار تخریبی معادن اختصاص می‌یابد./س

برچسب ها: صدور ، مجوز ، اکتشاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.