آمادگی بیش از 2000 تن از نیروهای مردمی در بصره برای مقابله با داعش

بیش از دو هزار تن دیگر از نیروهای داوطلب مردمی از شهر بصره پس از تکمیل دوره‌های آموزشی عازم جبهه های نبرد با داعش در شمال و غرب عراق شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، بیش از دو هزار داوطلب از شهر بصره پس از دیدن آموزش های لازم عازم مناطق نبرد با گروههای تروریستی شدند. استاندار بصره اعلام کرد تعداد داوطلبان جدید بیش از هفت هزار تن است. و اهل سنت جنوب عراق هم یک گردان برای مبارزه با تکفیری‌ها تشکیل داده‌اند.

گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت بیش از دو هزار تن از نیروهای داوطلب در دو گردان "مجاهدان اهوار" و "جهاد و سازندگی" در استان بصره پس از تکمیل دوره آموزشی و تعیین ماهیت ماموریت‌های رزمی شان زیر نظر دستگاههای امنیتی عراق عازم  مناطق ناامن تکریت و موصل برای مقابله با گروههای تکفیری مسلح شدند.

ابو عمار الحجیمی فرمانده دسته"مجاهدان اهوار" گفت: این گردان متشکل از 500 رزمنده است که آنها را آموزش داده و آنها را با تجهیزات کامل مسلح کرده‌ایم و امروز به بغداد منتقل می‌شویم.

صاحب عبد الله سخنگوی رسانه‌ای جنبش "مجاهدان اهوار" گفت: این گروهی که در مقابل خود می‌بینید مشتاق شرکت در نبردها با داعشی‌های تکفیری هستند. ما  اکنون یک گردان کامل داریم که منطقه نهروان تا النخب را در کنترل خود دارد.

گزارشگر شبکه در ادامه افزود طبق اظهارات استاندار بصره، تعداد داوطلبان جدید از  طریق فرماندهی عملیات بالغ بر بیش از هفتاد هزار تن هستند که دهها هزار تن از اعضای جنبش جهادی که در مقابل نیروهای اشغالگر  و رژیم معدوم بعثی مقاومت کردند به آنها اضافه می‌شوند.

ماجد النصراوی استاندار بصره گفت: ما تعداد داوطلبان را افزایش دادیم. اکنون در بصره این تعداد بالغ بر هفتاد هزار داوطلب شده است. این تعداد نیرو می‌تواند نیروهای مسلح ما را تقویت کند. تاکنون تعداد زیادی از آنها را به میدان‌های نبرد در موصل، سامراء، بغداد، بابل و دیاله اعزام کرده‌ایم.

گزارشگر شبکه افزود در میان گردان‌های داوطلب، گردان اهل سنت نیز که توسط مدیریت وقف اهل سنت در جنوب عراق تشکیل شده است به آموزش‌های خود برای ملحق شدن به میدان‌های نبرد در کنار نیروهای عراق در شمال و غرب کشور ادامه می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار