جماعت اسلامی هند:

آمریکا با همکاری داعش درصدد تجزیه عراق است

جماعت اسلامی هند حملات گروه تروریستی به اصطلاح "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) در عراق را طراحی آمریکا برای تجزیه این کشور دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، جماعت اسلامی هند حملات گروه تروریستی به اصطلاح "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) در عراق را طراحی آمریکا برای تجزیه این کشور دانست.

مولانا "سید جلال الدین عمری"، رئیس جماعت اسلامی هند شب گذشته در جمع خبرنگاران در دهلی نو تاکید کرد آمریکا با همکاری تکفیری‌ها و بعثی‌ها در حال کاشتن تخم تفرقه درمنطقه است تا بتواند کشور اسلامی عراق را تجزیه کند.

وی با اشاره به اینکه حرکت داعش در عراق هیچ ربطی به اسلام ندارد، افزود اسلام دین صلح و آشتی است و با دهشت افکنی، تروریسم و جنایت علیه بشریت مخالف است.

این رهبر مذهبی هند با اشاره به اینکه تروریست‌های آموزش دیده در صدد پیاده کردن طرح "اسلام هراسی" هستند، اظهارداشت آمریکا با همکاری گروه‌های تروریستی تجزیه عراق را دنبال می‌کند و این یک راهبرد جدید برای تسلط بر منطقه است.

مولانا عمری برگزیدن خلیفه از سوی داعش را به مسخره گرفت و افزود تروریست‌هایی که با سلاح اسراییلی و انگلیسی چه در عراق و چه در سوریه کشتار می‌کنند مورد حمایت هیچ ملتی از جمله مسلمانان نیستند و  فقط برای خدشه وارد کردن به چهره اسلام واقعی ماموریت دارند.

شبه‌نظامیان داعش در یک فایل صوتی که ۲۹ ژوئن در وب‌سایت‌های افراط‌گرا منتشر شد تشکیل خلافت یا دولتِ به اصطلاح اسلامی را اعلام کردند؛ آنها ابوبکر البغدادی، رهبر این گروه تروریستی را "خلیفه و رهبر تمامی مسلمانان" معرفی کردند.

شبه‌نظامیان داعش دهم ژوئن کنترل شهر موصل و پس از آن تکریت واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال بغداد، پایتخت عراق، را به دست گرفتند. تکریت چندی بعد دوباره تحت کنترل ارتش درآمد.

به گفته سازمان ملل حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم عراق تا کنون به دلیل ناآرامی‌های به وجود آمده در کشورشان بی‌خانمان شده‌اند.

داعش وعده داده است به بغداد نیز حمله کند.

ارتش عراق در جبهه‌های مختلف با شبه‌نظامیان داعش در حال نبرد بوده و تا کنون توانسته است آن‌ها را از چندین منطقه بیرون براند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار