در حملات اخير به فلسطین؛

رژيم صهيونيستی 2.9 ميليون دلار از فلسطينيان به غارت برده است

رژیم اشغالگر قدس بیش از دو میلیون و نهصد هزار دلار از دارایی های فلسطینیان را هنگام یورش به منازل در کرانه باختری مصادره کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، مرکز اروپایی-مدیترانه‌ای حقوق بشر اعلام کرد: رژیم اشغالگر قدس بیش از دو میلیون و نهصد هزار دلار از دارایی های فلسطینیان را هنگام یورش به منازل در کرانه باختری مصادره کرده است.

 این مرکز همچنین افزود: تنها سیصد هزار دلار را نیروهای اسرائیلی توانستند به طور نقدی به دست آوردند. همچنین رایانه ها، وسایل الکترونیکی و انواع تلویزیونها را از مراکز رسانه ای فلسطینی به غارت برده اند.

"فارس الصرفندی" خبرنگار شبکه العالم در گزارش ارسالی خود به این شبکه تصریح کرد: ارتش رژیم اشغالگر اسرائیلی در روزهای گذشته تنها عملیات نظامی در کرانه باختری به اجرا در نیاورده است بلکه عملیات سرقت و چپاول اموال عمومی و ما یملَک فلسطینیان را نیز مرتکب شده اند. مرکز اروپایی مدیترانه ای حقوق بشر در گزارشی در همین زمینه تاکید کرد: نیروهای صهیونیستی با حمله به شهرهای مختلف فلسطینی، دو میلیون و نهصد هزار دلار آمریکایی از دارایی های متعلق به مردم فلسطین را به غارت برده اند. 

در این گزارش آمده است: سربازان اسرائیلی سیصد و هشتاد هزار دلار به طور نقدی به سرقت بردند و دستگاه‌های رایانه، تلفن‌های همراه و انواع تلویزیون‌های مراکز رسانه ای ویژه فلسطین را با خود بردند.

"واصل ابو یوسف" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در مصاحبه با خبرگار العالم گفت: "رژیم صهیونیستی از قبل نقشه راهبردی برنامه ریزی شده ای را که منجر به حمله به همه مناطق فلسطینی از جمله کرانه باختری، قدس و نوار غزه شود پیگیری می کرد ؛ از این رو اهداف خود را که از جمله چپاول دارایی فلسطینیان و از بین بردن اراده مردمی آنان است به اجرا درآورده است".

 الصرفندی در ادامه گزارش خود گفت: با این معادلات تشکیلات خودگردان فلسطینی موضع بسیار ضعیفی در برابر جنایت‌های صهیونیستی اتخاذ می کند، به ویژه اینکه نهادهای فلسطینی توانستند در روزهای گذشته مدارک و مستنداتی را به دست آورند که اثبات کند رژیم اسرائیل در حال ارتکاب جنایتهای جنگی است تا در سطح بین المللی محکوم شود.

"عمر رحّال" مدیر مرکز حقوق بشر "شمس" در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: "ما هم اکنون عضو سازمان ملل هستیم و توافقنامه های بین المللی متعددی را به امضا رسانده ایم. باید به 
سازمانهای بین المللی رجوع کنیم تا حوادث میدانی در فلسطین را به خوبی برای آنان توضیح بدهیم . البته سازمانهای بین المللی نیز باید در این زمینه به مسئولیتی که بر عهده دارند به خوبی عمل کنند".

خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در پایان گزارش خود اظهار داشت : تل آویو با رفتار نژادپرستانه در حال ارتکاب جنایات در سرزمین های فلسطینی است، به طوری که دشمنی های خود را با وحشیانه ترین روش ضد مردم فلسطین به اجرا در می آورد. این در حالی است که برخی شخصیتهای فلسطینی هم هستند که توهم سازش با اسرائیل را در سر می پرورانند. بنابراین از این شخصیتهای فلسطینی درخواست می شود روش منطقی تری را در پاسخ به اینگونه رفتارهای خشونت بار اسرائیل به کار گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار