جرج گالووی:

پدیده "داعش" دست پرورده عربستان سعودی است/ غرب از مدت‌ها قبل برای تجزیه منطقه خاورمیانه نقشه می‌کشید

نماینده پارلمان انگلیس تأکید کرد قدرت‌های سرمایه‌داری غرب از مدت ها پیش برای تجزیه و تقسیم منطقه خاورمیانه نقشه می‌کشند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "جرج گالووی" در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" درباره اهداف قدرت های بزرگ درباره منطقه گفت: سود و بهره ای که از تجزیه منطقه عائد قدرت های سرمایه داری می‌شود مشخص است. اگر در منطقه صدها امارت وجود داشته باشد و به جای اینکه حس همگرایی و اتحاد بین کشورهای عربی وجود داشته باشد، مداخله برای کشورهای استعماری بسیار آسان تر خواهد شد و خواهند توانست که هر جا بخواهند به تغییر نظام ها و رژیم ها دست بزنند. در منطقه نیز رژیم هایی مانند عربستان سعودی هستند که آلت دست استعمارگران هستند و هر چیزی که آنها بخواهند اجرا می کند. از عراق و کربلا تا نزدیک ترین شهرهای عربستان کمتر از دویست کیلومتر فاصله وجود دارد. گروه هایی مانند القاعده، جبهه النصره و داعش پس از سوریه و عراق راهی عربستان خواهند شد. پدیده وحشی داعش دست پرورده عربستان سعودی است؛ به این علت می‌گویم وحشی که عربستان نیز دیگر نمی‌تواند آن را تحت کنترل داشته باشد.

"جرج گالاوی" گفت: خیلی‌ها از تحولات عراق آگاهی ندارند. بنابراین، در عراق احتمال دارد که درگیری طایفه‌ای روی دهد و تجزیه و تقسیمی مانند آنچه در هند در قرن گذشته شاهد بودیم روی دهد که میلیون ها نفر خسارت خواهند دید.

وی گفت: همیشه من گفته ام که کشورهای غربی عامل ایجاد نابسامانی در منطقه خاورمیانه هستند. بنابراین، ملت های منطقه از آنچه آرزو دارند باید بپرهیزند.

وی درباره اتحادیه عرب و نقش آن درباره تحولات منطقه نیز گفت: کسی نمی داند که کشورهای عربی اتحادیه دارند. این اتحادیه ای که شما از آن سخن می گویید از سال ها پیش مرده است. فلسطینی ها در کرانه باختری و نوار غزه در معرض کشتار قرار دارند. قدس در معرض نابودی است. مسجدالاقصی در خطر قرار دارد، اما عرب ها کاری در این خصوص انجام نمی دهند. در دفاع از فلسطینی ها فعالیت هایی که در روستاهای آمریکایی وجود دارد بیشتر از فعالیت اتحادیه عرب و حکومت های عربی است. این اتحادیه در واقع اتحادیه ای است که از خارج اداره می شود.

گالووی افزود: رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، پس از مشاجره با شیمون پرز، رئیس قبلی اسرائیل، از نشست داووس خارج شد ، اما پرز خارج نشد و عرب ها نشستند و او را تشویق کردند و به گفتگو با او ادامه دادند. کشورهای عربی می توانند کارهای زیادی انجام دهند، اما آنها نفت و گاز در اختیار اسرائیلی قرار می دهند که قدس را اشغال کرده است. کشورهای عربی هستند که به آمریکا کمک مالی می کند و آمریکا نیز این کمک ها و تسلیحات نظامی را در اختیار اسرائیل قرار می دهد تا فلسطینی ها را قتل عام کند. عرب ها میلیاردها لیره استرلینگ به آمریکا کمک کرده اند که در واقع رشوه داده اند، در حالی که کودکان فقیر عرب در قدس سوزانده می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار