معاون وزير صنعت اعلام کرد

خريد تضمینی "گندم "به بيش از 4 ميليون تن رسید/ پرداخت 92 درصد مطالبات كشاورزان

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت:مقدار خريد تضميني گندم با رشد 78 درصدي در 31 استان به بيش از 4 ميليون تن رسيد و نزدیک به 3 هزار و 900 ميليارد تومان از بهاي گندم‌هاي خريداري شده به كشاورزان در سراسر كشور پرداخت شده است

 
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاراران به نقل از بازرگانی دولتی عباس قبادي معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: تاكنون 4 ميليون و 80 هزار تن گندم از كشاورزان سراسر كشور خريداري شده كه اين مقدار، در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشدي 79 درصدي داشته است.
 
 قبادي با بيان اينكه تاكنون پرداخت وجوه گندم‌ها به روز بوده، از واريز حدود 39 هزار ميليارد ريال به حساب كشاورزان خبر داد و اظهار كرد: اين مقدار پرداختي به كشاورزان برابر كل وجوه بهاي گندم‌هاي خريداري شده در سال گذشته مي‌باشد.

وي تشريح كرد: به استثناي بوشهر و هرمزگان كه خريد گندم در اين دو استان به پايان رسيده، خريد در تمامي نقاط كشور ادامه دارد و هم اكنون 712 مركز خريد در 31 استان، جهت تحويل محموله‌هاي كشاورزان فعال مي‌باشند.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران افزود: كشاورزان گندم‌هاي خود را در قالب 630 هزار محموله به مراكز خريد تضميني در سراسر كشور فروخته‌اند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در پايان عنوان كرد:  بيشترين خريد گندم مربوط به استانهاي خوزستان، فارس ، گلستان و كرمانشاه به ترتيب 961 هزار و 727 هزار و 583 هزار و 311 هزار تن و بيشترين درصد رشد خريد تضميني گندم به نسبت كل خريد سال گذشته در استانهاي ايلام، قزوين، تهران و مازندران ‌است.  
 

انتهای پیام/
برچسب ها: گندم ، خرید ، تضمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار