گزارش/ دفاعی- امنیتی در هفته‌ای که گذشت؛

داعش با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت می‌شود/ پیشرفت سواحل مکران در گرو توجه ویژه دولت

به مرور اتفاقات مهمی عرصه دفاعی امنیتی کشور در طول هفته‌ گذشته می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:



در چهاردهم تیر ماه سال 1361بود که اتومبیل هیات نمایندگی دیپلماتیك كشورمان که حاج احمد متوسلیان نیز همراه این هیات بود حین ورود به شهر بیروت زمانی که قصد داشتند راهی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور شوند به رغم مصونیت دیپلماتیك توسط آدم ‌ربایان دست‌نشانده رژیم جعلی صهیونیستی به گروگان گرفته شدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم: داعش با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت می‌شود

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهایی که دم از حقوق بشر می زنند، تاکنون نشان داده اند که هیچ اعتقادی به این امر نداشته و ندارند.


جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس ایرانی در سال ۶۷ گفت: با وجود عذرخواهی مسئولان آمریکا بر اینکه هواپیما را اشتباه گرفته‌اند، تقدیم مدال افتخار به فرمانده این ناو، دهن‌کجی به انسانیت است.



قرب کوثر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تاکنون۱۲هزار و ۸۰۰ پروژه محرومیت زدایی در سطح کشور را یا به اتمام رسانده و یا در حال تکمیل آن‌هاست.


فرمانده کل ارتش به‌منظور ارزیابی توان عملیاتی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز از این یگان نظامی بازدید کرد.


فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی به عنوان طلیعه‌دار توسعه سواحل مکران، گام‌های اولیه استقرار در این سواحل را برداشته و منافع ملی را در دریا و آب‌های آزاد جهان تأمین و امنیت خطوط مواصلاتی راهبردی کشور را که شاهرگ تجارت خارجی تلقی می‌شود با حضور شبانه‌روزی خود در دریا حفظ کرده است.


معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جنگ تروریست‌های تکفیری ـ بعثی علیه دولت و ملت عراق گفت: مرکز فرماندهی اصلی جنگ تروریستی در عراق توسط آمریکا اداره می‌شود.


فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) گفت: اين پروژه 62 كيلومتر تونل رفت و برگشت دارد و تركيب پروژه پل تونل و ترانشه و سنگ برداري داشته و با آن محدوديت در جاده شمال براي اين كار 4 سال زمان و يك ساختار قوي را در نظر گرفتيم و در يك مرحله‌اي تجهيز كارگاه نيز كرديم.


رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی بنیاد تعا‌ون وزارت دفاع منصوب شد

طي حكمي از سوي رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمين محمودرضا بهرامي ‌به عنوان رئيس اداره عقيدتي سياسي بنياد تعاون ‌وزارت دفاع منصوب شد.


فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مستکبران می‌خواهند برای تسلط بر کشورهای اسلامی، مسلمانان قرآن را نخوانند و یا اگر خواندند چیزی از آن نفهمند.


رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: طليعه پيروزي بزرگ اسلام را بايد در روز قدس امسال رقم بزنيم و با صفوف فشرده ي امت بيدار راهپيمايي قدس امسال را به رژه با شكوه رزمندگان آزادي قدس تبديل كنيم.


فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز توانسته‌ایم امنیت را در دریای سرخ، خلیج عدن، باب‌المندب و شمال اقیانوس هند برقرار کنیم و تا حدود ۲۵۰۰ کیلومتری سواحل جنوب این اقتدار را نشان داده‌ایم.


همزمان با ماه مبارک رمضان فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) از کلاس های قرآنی و طرح‌های تحقیقاتی معاونت جهاد خودکفایی قرارگاه بازدید کرد.


رئیس ستاد انتفاضه و قدس هدف جنگ نیابتی سلفی- تکفیری در عراق و سوریه را امنیت‌سازی برای اسراییل دانست.


رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا‌ گفت: امروز دشمن در عرصه جنگ نرم قصد هدف قرار دادن هویت، اخلاق، استقلال طلبی و آزادی خواهی ملت ایران را دارد.


طي حكمي از سوي رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد اميد ‌به عنوان رئيس اداره عقيدتي سياسي دانشگاه صنعتي مالك اشتر ‌وزارت دفاع منصوب شد.


رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز ظرفیت بسیج قوی‌تر از گذشته برای اهداف کشور عرضه شده است و هنر دولت‌ها استفاده از ظرفیت عظیم بسیج می‌باشد.


در تاریخ هجدهم تیر ماه سال 1359 دولت آمریکا برای پیشبرد اهداف شومش در کشورمان در پی آن برآمد تا با پشتیبانی و حمایت از بقایای رژیم دست‌‌نشانده پهلوی کودتایی در ایران را برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: عناوین ، دفاعی ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار