ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

انتشار مجموعه 8 جلدی جهان اسلام/ برگزاری جایزه قلم زرین

انتشار مجموعه 8 جلدی "جهان اسلام" و برگزاری جایزه "قلم زرین" از مهمترین عناوین خبر در هفته‌ی گذشته قلمداد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ در هفته گذشته مجموعه 8 جلدی جهان اسلام به کوشش سید یحیی رحیم صفوی توسط انتشارات امیرکبیر با عناوین شمال آفریقا و غرب آسیا، آسیای مرکزی و قفقاز، شرق آفریقا، غرب آفریقا جنوب شرق آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی و غرب و جنوب غرب آفریقا منتشر شد.

همچنین جلد بیست و پنجم تاریخ دفاع مقدس به همت انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تحت عنوان حماسه 2 سال حضور را منتشر کرد این کتاب به بررسی حوادث شهریور سال 61 در جنگ تحمیلی پرداخته است.

دومین جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره‌های صنعت چاپ در هفته گذشته تشکیل شد در این جلسه ایجاد علمی-فرهنگی به منظور افزایش تعامل این صنعت با بخش دیگر مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.

در هفته گذشته که مصادف با روز قلم نیز بود مراسم اهدای جایزه قلم زرین در محل تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد در این مراسم سید عباس صالحی قلم را حافظه تاریخی ملت‌ها عنوان کرد؛ همچنین حداد عادل طی سخنانی بیان داشت: قدرت قلم را در راه حق استفاده کنیم.

و آخرین خبر این که در هفته گذشته کتاب قصه‌های شیرین مرزبان نامه اثر عبدالمجید نجفی توسط انتشارات پیدایش به چاپ نهم خود رسید. همچنین در هفته گذشته کتاب ویرانگر به قلم معصومه فرخ نژاد که در گذشته توسط انتشارات آپامهر منتشر می‌شد دیگر چاپ نشد.
 

انتهای پیام /اس
برچسب ها: کتاب ، ادبیات ، جهان اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار