حیدری‌طیب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توسعه پالایشگاه‌های کشور مقرون به صرفه نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه خطوط انتقال نفت‌وگاز کشور فرسوده است و ترمیم و نوسازی هزینه سنگینی را می طلبدگفت: از این رو در شرایط فعلی توسعه پالایشگاه ‌های کشور مقرون به صرفه نیست.

سیدسعید حیدری طیب نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص حمایت از سازندگان داخلی اظهار داشت: نمایندگان مجلس اعتقاد براین دارند که اکثر شرکتهای داخلی برتر از شرکتهای خارجی هستند باید ارتباط قوی برای ایجاد رقابت بین این شرکت‌ها و سازندگان داخلی صورت گیرد و این امر مهم با ارتقای کیفیت تجهیزات تولیدی تحقق می یابد.
 
حیدری طیب در رابطه با  برقراری  ارتباط و همکاری با کشورهای خارجی گفت: دیدگاه نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از سازندگان داخلی است تا صنایع داخلی به سمت توسعه خودکفایی گام بردارد. فکر نمی کنم با برقراری ارتباط عرصه برای رقابت برای سازندگان داخلی تنگ تر شود، بلکه اعتقاد براین است که با بکار گیری تجارب و استفاده از تکنولوژی بستر برای ارائه خدمات و صادرات تجهیزات داخلی به خارج فراهم می شود.
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه در شرایط کنونی برخی تجهیزات پالایشگاه‌های کشور از چین وارد می‌شوند که این موضوع باعث شده که اکثر مسولان توان داخلی را باور نداشته باشند. بایستی در این زمینه بازنگری اساسی صورت گیرد.                   
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: خطوط انتقال نفت و گاز کشور بسیار فرسوده است، اما ترمیم و نوسازی آن برای کشور هزینه‌های سنگینی در بر دارد، از این رو در شرایط فعلی توسعه پالایشگاه ‌های کشور مقرون به صرفه نیست.

حیدری طیب گفت: برای استفاده بهینه از پالایشگاه‌های موجود باید از توان داخلی استفاده کرده و از خروج ارز به خارج جلوگیری شود.  

وی گفت: با بهره‌برداری از پالایشگاه های کشور علاوه برتوسعه اقتصادی عرصه برای رقابت سالم و نیز ایجاد اشتغال برای جویندگان کار فراهم می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، یاداور شد: ضمن ارج نهادن به توان داخلی باید از سازندگان داخلی حمایت همه جانبه صورت گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۸:۴۰ ۲۸ تير ۱۳۹۳
ایا از صنعت نفت چیزی می فهمید افراد غیر متخصص مثل تاندخللت نکنید بهتر نیست
آخرین اخبار