عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

"کمبود نیروی انسانی" مهمترین دغدغه بیمارستان‌های شهرستانهاست

در بازدیدهای که نمایندگان از شهرستانها و حوزه‌های انتخابی خود به عمل می‌آورند آنچه بیش از تمام مشکلات نمود دارد، نبود نیروی انسانی کافی در بیمارستانهای شهرستانهای کشور است.

عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بازدید نمایندگان از حوزه‌های انتخابی خود حاکی از آن است که مهمترین مشکل در حوزه سلامت مناطق محروم و دور از مرکز کمبود نیروی انسانی است که ضمن وارد آمدن فشار کاری بر سایر نیروهای شاغل در این مراکز به کم شدن کیفیت خدمات ارائه شده در آنها منجر می‌شود.

وی گفت: همانطور که قبلا هم در این رابطه گفته شده است، شرایط کار در مناطق محروم از استانداردهای لازم برخوردار نیست که بسیاری از نیروهای پزشک، پیرا پزشک حاضر به کار در این مناطق نمی‌شوند. 

وی با یادآوری اینکه نحوه پذیرش دانشجو در رشته‌های درمانی و پزشکی متعادل نیست، خاطر نشان کرد: در شرایطی هستیم که بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های درمانی مازاد بر نیاز جامعه هستند و در رشته های پرستاری و پیراپزشکی به شدت نیازمند نیرو هستیم اما به علت مشکلات شغلی و حقوقی علاقه مندی دانشجویان در این رشته‌ها پایین است. 

وی یادآور شد: اصلاح فرایند تربیت نیروی انسانی در حوزه سلامت از جمله حلقه‌های مفقوده در این حوزه به شمار می‌رود که می‌تواند درحل بسیاری از مشکلات این حوزه چاره سازی باشد. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۲ تير ۱۳۹۳
نماینده محترم تا که از کمبود نیروی انسانی خواهید نالید!بیمارستان های شهرستانها تختهایشان خالی است وساختن آنها بیهوده بوده است!شما باید سیستم ارجاع راتقویت کنید پزشک خانواده ومتخصص زنان کودکان وجراحی کافی هستندبیهوده عمر متخصصان را در شهرهای خالی از جمعیت تلف نکنید! وقتی بیش از 70 درصد مردم درمراکز استانها هستند فکری به حال حاشیه نشینها بکنید!
آخرین اخبار