اردبیل/

اردبیلی ها ۲۸ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مردم استان اردبیل در یک سال گذشته ۲ میلیارد و۸۴۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ بهروز زلالی صبح در آیین جشن رمضان در اردبیل همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) در اردبیل اظهار داشت: صدقه دادن در آیات و روایات متعدد بسیار توصیه شده و هموطنانمان با اعتماد کامل به درست هزینه کردن این صدقات نسبت به پرداخت آن همت می کنند به طوری که هر شهروند اردبیلی در طول سال 186 تومان صدقه پرداخت می کند که ما این صدقات را در بخش های مختلف تامین جهیزیه نوعروسان، حوزه درمانی و تعمیر و تجهیز مسکن مددجویان استفاده می کنیم.

وی با تشریح بکارگیری نیروهای متعهد و مومن در جمع آوری صدقات و احسانات تصریح کرد: مردم یقین داشته باشند که با نهایت امانتداری این صدقات در مسیری که علما و مراجع بر آن تاکید دارند هزینه شده و ریالی از آن در مسیر نامطلوب صرف نمی شود.

زلالی با اشاره به شناسنامه ارزشمند اعتماد و وثوق مردم به این نهاد در اجرای طرح های مختلف بیان کرد: ما 31 هزار خانوار را در قالب 63 هزار نفر نیازمند تحت حمایت قرار دادیم و همواره سعی داریم در فرایندی که برای رفع نیازمندی آنها تعریف کردیم یاریگر آنها در نهایت حفظ عزت و کرامت باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از اجرای طرح های مختلف در حمایت از نیازمندان در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: هر چند 9 درصد جمعیت استان اردبیل را فقرا تشکیل می دهند و در این استان مسکینی وجود ندارد اما رفع نیازمندی این خانواده ها خود به تنهایی از عهده کمیته امداد خارج است و بدون مشارکت مردم نمی توان در این زمینه حرکتی را انجام داد.

وی از پوشش 3 هزار و 150 نفر یتیم در قالب طرح اکرام ایتام، اجرای طرح محسنین در دستگیری از بیماران صعب العلاج و تعمیر و تجهیز مسکن، اجرای طرح وام خیران، اجرای طرح کوثر با تامین جهیزیه 13 هزار نفر دختر در آستانه ازدواج در گرامیداشت ماه مبارک رمضان خبر داد.

زلالی اظهار کرد: در پاسداشت این ایام 3 هزار خانوار در روزهای گذشته اطعام شده و قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد و مراکز نیکوکاری سبد غذایی و غذای گرم بین همه نیازمندان توزیع شود.

وی از برگزاری جشن خودکفایی 3 هزار و 200 نفر مددجوی کمیته امداد در ماه آینده خبر داد و افزود: تاکنون 12 هزار و 300 خانوار با برخورداری از تسهیلات اشتغالزایی و مهارت آموزی به مرز خودکفایی و خوداتکایی رسیده اند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، پرداخت ، صدقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.