تحولی شگرف با گرافن عامل دار در "نانو کامپوزیت‌ها"

شرکت بریتانیایی هایدال موفق شد تا با استفاده از فرآیند پلاسما موسوم به گرافن عامل‌دار تولید کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ شرکت بریتانیایی هایدال موفق شد تا با استفاده از فرآیند پلاسما موسوم به HDPlas™، گرافن عامل‌دار تولید کند. 
 
محققان می‌گویند این شرکت گرافن عامل‌دار را برای تقویت کامپوزیت‌ها مورد استفاده قرار داده و نتایج جالب توجهی به‌ دست آورده است چرا که شرکت هایدال (Haydale) یکی از شرکت‌های پیشرو در فرآیند عامل‌دار کردن پلاسمایی نانومواد است. 
 
هایدال به تازگی موفق به عامل‌دار کردن نانوورق‌های گرافنی شده‌ است به‌طوری که کامپوزیت‌های به‌دست آمده از این گرافن بهبود قابل توجهی پیدا می‌کنند. 
 
این محصول جدید شرکت هایدال می‌تواند سختی کامپوزیت‌های اپوکسی را بهبود دهد. همچنین کشش سطحی و مودول یانگ کامپوزیت اپوکسی در صورت استفاده از محصول گرافنی تقویت شده با HDPlas™ بیش از دو برابر افزایش می‌یابد. با افزایش مقادیر بیشتری از این محصول، استحکام 125 درصد و سختی 100 درصد افزایش می‌یابد. 
 
رای گیبس مدیرعامل شرکت هایدال گفت: نانومواد گرافنی ترکیبات بسیار جالبی برای تقویت ساختار نانوکامپوزیت‌ها هستند. نتایج کار یک گام رو به جلو در مسیر تجاری‌سازی گرافن و وارد کردن این ترکیب به بازار کامپوزیت‌ها است. ما درصدد مطالعه‌ی تأثیر گرافن عامل‌دار روی مواد خام مختلف و همچنین برخی محصولات تجاری‌ هستیم. 
 
فرآیند عامل‌دار کردن گرافن توسط شرکت هایدال می‌تواند منجر به تولید ماده‌ای شگفت انگیز شود. گرافن برای وارد شدن به بازار دچار مشکلاتی است که در فرآیند جدید با بهبود عملکرد آن و عدم تغییر ساختار گرافن، سدهای موجود در مسیر تجاری‌سازی گرافن برداشته می‌شود. 
 
یکی از اهداف محققان در این پروژه آن بود که بدانند آیا ویژگی‌هایی نظیر ترکیب شیمیایی ماتریکس، درجه تورق گرافن و ابعاد پرکننده ماتریکس می‌تواند موجب بهبود خواص فیزیکی کامپوزیت شود. بنابراین، محققان کامپوزیت نهایی را یک بار در حضور گرافن عامل‌دار شده با روش HDPlas™ و یک بار نیز در عدم حضور گرافن مورد مطالعه قرار دادند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار