حمايت آمريکا از تجاوزات رژيم صهيونيستي

کاخ سفید حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم نکرد/ کری: اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند

کاخ سفید همزمان با آغاز تهاجم زمینی ارتش اسراییل به نوار غزه ، از اسرائیل خواست تا در جریانِ درگیری‌ها ، بیشترین توان خود را برای جلوگیری از کشته شدن ِ غیرنظامیان به کار گیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت باراک اوباما این درخواست را پس از انتشار خبر کشته شدن ِ ۴ پسربچه‌ فلسطینی که در ساحل بازی می‌کردند، در جریان حمله‌های اسرائیل منتشر کرد.

 روز پنج‌شنبه نیز ۳ کودک دیگر در غزه کشته شدند.

همزمان جن ساکی، سخنگوی دولت آمریکا بدون توجه به جنایات اسرائیل، از شاخه‌نظامی حماس نیز به دلیل پرتاب موشک و خمپاره به سوی اسرائیل انتقاد کرد.دولت آمریکا با تاکید بر پیشنهاد ِ آتش‌بسی که از سوی قاهره مطرح شد، برای پایان درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان تلاش می‌کند.

روز پنج‌شنبه، جان کری، وزیر خارجه‌ ایالات متحده‌ی آمریکا با دیپلمات‌های ارشد ِ مصر و قطر به مذاکره نشست. کری همچنین مذاکرات تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل داشت. وزیر خارجه آمریکا دقایقی پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور حمله زمینی به غزه را صادر کرد با وی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، کری در این گفت‌وگوی تلفنی گفت که آتش‌بس بین اسرائیل و غزه باید از سر گرفته شود. وی درباره کشته شدگان غیرنظامی حملات اسرائیل هم ابراز نگرانی کرد.

کری در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر حمایت اسرائیل از حق دفاع از خودش در برابر تهدیدهای تروریستی تأکید کرد، اما گفت اسرائیل باید تمامی اقدامات لازم برای کاهش تلفات غیرنظامی را انجام دهد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار