چه ورزشی مناسب چه سنی است؟

توجه به نوع، شدت و مدت ورزش آسیب‌ها و عارضه های قلبی را کاهش دهید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، از ورزش و فعالیت‌های بدنی می توان در دوران‌های مختلف زندگی استفاده نمود،از کودکی تا دوره سالمندی.
 
اما ورزش به سن، جنس و وضع سلامتی در افراد بستگی دارد.
 
در دوران کودکی باید ورزش‌هایی انجام شود که در فیزیک بدنی تاثیر نامطلوب نگذارد و بالعکس‌ باعث تصحیح‌ حالات بدن شود بدین منظور نباید کودک به ورزش‌های  قدرتی بپردازد چرا که امکان دارد رشد قوی وی تاثیر و رشد طولی را کاهش دهد در سنین پایین بیشتر روی دویدن جهیدن کار شود تا علاوه بر تخلیه انرژی به طور صحیح موجب سلامتی و نشاط در وی  می‌گردد.
 
 بعد از سن 12 سالگی علاوه بر آموزش ورزش ، باید بازی‌های ورزشی را بدن مسابقه حداکثر تاحد رقابت شروع نمود.
 
 افرادی که در این ورزش های رقابتی شرکت می کنند باید به طور دقیق مراقبت شوند زیرا نوجوانان و جوانان همیشه تمایل دارند از حدود امکاناتشان‌ تجاوز کنند تا بهتر دیده شوند و از آسیب‌هایی که در کیفشان است خبر ندارند.
 
 
 مسابقات ورزشی را می توان از 18 سالگی  آغاز نمود، زیرا در سنین پایین چنانچه باختی داشته باشند موجب دلزدگی و دوری از ورزش می‌شود.
 
در سنین بلوغ، به شرطی که مورد غیر مجازی وجود نداشته باشد می توان انواع ورزش ها را تمرین نمود چون ورزش منظم باعث افزایش وزن، پهنای شانه ها و قدرت‌ عضلانی بیش از آنچه از بلوغ ناشی می شود می گردد.
 
جوان‌ها باید بیشتر روی تحطیم عضلات تمرکز کنند تا در سنین بالاتر به آسانی دچار رخوت و سستی نگردند در سن چهل سالگی به بعد دیگر به ورزش های سخت و سنگین و طولانی پرداخت و از خسته شدن زیاد پرهیز کرد.
 
همچنین از ورزش‌هایی که احتیاج به سرعت دارند  باید ترک شوند چرا که ممکن است به قلب فشار زیادی وارد نمایند.
 
ورزش و حرکت موجب عقب انداختن دوران پسری می باشد و سالمندانی‌ که ورزش می‌کنند از سلامتی، نشاط و امید به زندگی بیشتری برخوردار می‌باشند.
 
یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از اختلالات دوران سالمندی ورزش و فعالیت‌های بدنی است.
 
 شایان ذکر است: که منظور از ورزش در دوران سالمندی، تمرینات ورزشی خسته کننده نیست بلکه حرکات ملایمی است که مناسب سنی آن ها باشد مانند شنا و پیاده روی علایم.
 
بانوان نیز باید ورزش‌هایی را انتخاب کنند که تلاش بدنی ملایمی را در برداشته و از انجام ورزش‌های سنگین مانند کشتی، وزنه برداری، بوکس و از این قبیل ورزش‌ها خود داری کنند.
 
بهترین ورزش ها برای بانوان شامل، پیاده روی در هوای آزاد، اسکی، تنیس، والیبال، بسکتبال، هندبال، اسب سواری ، شنا،‌قایقرانی ، ماهیگیری ، ایروبیک،‌پیلاتس و یوگا می‌باشدباید در نظر داشت که در تمام عصر ورزش را باید با توجه به سن،جنس،وضع جسمانی بدن انتخاب نمود مگر در مواردی که فرد دچار آسیب دیدگی گردد که باید به پزشک متخصص مراجعه کند  و ورزش را کنار نگذارد.
 
 البته همان گونه که ورزش و فعالیت‌های بدنی مفید است اما  افراط در تمرین نیز می‌باشد که از عوارض نا مطلوب آن خستگی، احساس درد در بدن، تغییر در خلق و خوی و ناراحتی‌های قلبی و عروقی قابل ذکرند.
 
 برای شروع  ورزش ابتدا باید خوب بدن را با حرکات کششی و نرمشی گرم نمود بعد از ورزش نیز باید استراحت فعال داشت به طور ناگهانی نباید ورزش را قطع کرد استراحت فعالت شامل دویدن نرم، حرکات کششی و... می‌شود در هنگام ورزش ضربان قلب فرد بالا می‌باشد و قطع ناگهانی ورزش سبب بروز مشکلاتی می‌شود همچنین به علت بالا رفتن اسید لاکسیک در خون موجب خستگی عضلات و گرفتگی یا اسپاسم‌ عضه شود و استراحت فعال و سرد کردن از بروز آسیب‌ها درد در عضلات بدن جلوگیری می‌نماید.
 
 کسانی که ورزش را تازه شروع یا پس از مدتی دوباره به ورزش روی آوردند باید به شدت ،‌مدت، نوع ورزش دقت نمایند چنانچه پس از ده دقیقه هنوز به حالت اولیه بر نگشته و     ضربان قلب وتنفسشان‌نرمان‌نشده نشانگر این است که شدت و مدت آن بالا بوده و باید در مدت و زمان آن تجدید نظر نمود وهر جلسه آنها را افزایش داده چرا که به قلب و دستگاه تنفس فشار زیادی وارد می‌شود
 
البته باید در نظر داشت که حداکثر سه و حداقل 3/1 پس از صرف غذا به ورزش پرداخت زیرا پس از صرف غذا برای هضم و جذب غذا، خون زیادی در دستگاه گوارش وجود خواهد داشت و فعالیت بدنی موجب می شود که این خون ها برای رساندن اکسیژن به عضلات، خونرسانی کمتری به دستگاه گوارش داشته باشند که این موجب اختلال در دستگاه گوارش ،دل درد و بیوست شود.
 
هنگامی که از کربوهیدرات استفاده نمودید می‌توانید پس از1:30 به ورزش بپردازید اما اگر از غذاهایی که دارای پروتئین و چربی است استفاده نمودید حداکثر 3 ساعت باید از زمان صرف آن بگذرد چون ساختمان چربی و پروتئین‌ از کربوهیدرات‌ پیچیده‌تر و در نتیجه زمان بیشتری را  برای هضم وجذاب نیاز دارند نکته دیگری را که می توان اشاره نمود این است که در ورزش های استقامتی بیشتر از غذاهای پر کربوهیدراتی مانند ماکارانی،برنج، سیب‌زمینی و ... استفاده نماید.

این مواد در عضلات و کبد به صورت گلیکوژن ذخیرهع می شود  هنگامی که فرد به ورزش های استقامتی می پردازد ، گلیکوژن موجود در کسب و عضلات به گلوکز تبدیل پس به عنوان منبع انرژی استفاده می گردد.
 
 چنانچه این منبع انرژی پایین و کم باشد عملکرد فرد کاهش در زمان کمتری دچار خستگی می شود بنابر این ورزشکاران استقامتی مانند دونده 800، 1500،1600 متر دوی ماراتن ،ا یروبیک و... باید به رژیم غذایی خود دقت کافی را  داشته باشند تا بهترین عملکرد را از خود داشته و نتیجه ای را که می خواهند به  دست بیاورند.
 
 بزرگترین چالشی که اکثر ورزشکاران با آن درگیرند این است که خواهان عضله بزرگتر و حجیم هستند و به دنبال افزایش کلی عضلات هستند در حالیکه برخی ورزشکاران با پرورش عضلات باریک تر و قوی‌تر سازگاری دارند برخی ورزشکاران برای رسیدن به عضلات بزرگ به دنبال افزایش کلی عضلات هستند در حالیکه برخی ورزشکاران با پرورش عضلات باریک‌تر و قوی‌تر سازگاری دارند برخی ورزشکاران برای رسیدن به عضلات بزرگ و حجیم به مصرف مکمل‌ای غذایی که اکثرشان و تقلبی اثرات سو بریدن می گذارد روی می آورند اما می توان با استفاده از مواد غذایی که عضله ساز  هستند عضله سازی نمود.
 
متداول‌ترین و بهترین توصیه‌های غذایی بدنسازی به شرح ذیل می باشد:
 
پروتئین‌ تخم مرغ یکی از خالص‌ترین شکل‌های پروتئین‌ حیوانی را داراست که حاوی تقریبا تمام اسید‌های ضروری است.
 
تخم مرغ کامل ، ابتدایی ترین و توصیه‌ شده ترین گزینه برای مصرف روزانه پروتئین است.
 
زرده تخم مرغ با بیشترین میزان تراکم ویتامین‌‌ها و مواد معدنی تقویت شده،هر چند مقداری کلسترول دارد، برای تحریک تولید بیشتر هورمون تسترون‌می باشد همان طور که می‌دانید هورمون تسترون‌ ، هورمون مردانه است که باعث افزایش حجم عضله می‌شوند.
 
همچنین سفیده تخم مرغ‌ منبع غنی از پروتئین‌های با ارزش بیولوژیکی بالاست و این تراکم اسید‌ةای آمینه تخم مرغ مشابه باترکیب بندی اسید آمینه موجود در بدن انسان  است.
 
دومین مواد غذایی که ورزشکاران می‌توانند برای عضله سازی استفاده کنند ماهی می‌باشد روغن ماهی، چه به صورت مکمل‌یا چه به صورت ماهی کامل مصرف شود، برای قوی و متناسب ماندن مفاصل مفیدمی‌باشد این روغن‌ها سطح تسترون‌را نیز تقویت می‌کند.
 
 ماهی را به صورت هفتگی مصرف کنید ماهی آزاد و پس از آن ماهی تن یکی از توصیه شده ترین غذاهای عضله ساز است استفاده از سینه مرغ را یکی از بهترین منابع پروتئین‌ حیانی در میان بدنسازان حرفه‌ای قلمداد می باشد این قسمت از گوشت مرغ تقریبا فاقد کربوهیدرات‌ ها و حداقل میزان چربی است.
 
 گوشت قرمز ممکن است حاوی برخی از چربی‌های ناسالم باشد اما وعده‌های اندک هفتگی آن به خاطر تراکم بسیار بالای پروتئین‌های آن همراه با کراتین ،ویتامین ب12 ،‌آهن، روی توصیه می‌شود.
 
 ورزشکاران به بهبودی عضله توجه ای ندارند و باید به این مورد توجه داشته باشند که تا موقعی که نتوانند بر التهاب و تخریب فیبر عضلانی ناشی از تمرین غلبه کنند، بدن نمی‌تواند فیبرهای عضلانی جدید پرورش دهد و اینجاست که ورزشکاران می توانند با استفاده از توت ها این مشکل را حل کنند.

 توت ها با رنگ تیره بهترین منبع آنتی اکسیدان هاست توت ها  برای پیشگیری از بسیاری از انواع بیماری ها لازم است و در طی دوره  تمرین از دچار شدن به بیماری ها پیشگیری می کنند از غذاهای‌ پروتئینی لبنی‌ می توان به ماست و توفو اشاره داشت.

 ماست باعث به حداکثر رساندن تراکتم باکتری‌های مفید در روده می شود که این امر سبب جذب بهتر مواد مغذی و هضم خوب می گردد بر خلاف شیر، ماست، باعث مشکلات معدی نمی‌شود و آن را می توان به طور  روزانه به دلیل وجود پروتئین کازنین مصرف نمود توفو در حقیقت شیر سویا منعقد شده است.

 توفو چربی کمتری نسبت به شیر حیوانی و پروتئین‌های بیشتری در هر وعده دارد.
 
 برای تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب داخلی ناشی از تمرینات سنگین، ورزشکاران باید استفاده از روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهند روغن زیتون را می‌توانید به صورت روزانه با ریختن در سالادها و ساندویچ‌ها مصرف کنید.
 
آجیل ها نیز جدای از فیبر غذایی و پروتئین‌ها، حاوی تراکم بالایی از مونووپلی‌ اسیدهای اشباع نشده هستند بسته روزانه تغذیه ای مورد نیاز برای حفظ رشد عضلانی است ، گردو، بادام زمینی، بادام درختی، پسته و حتی بادام هندی منبع عالی ازپتانسیم، منیزیم، ویتامین E و روی هستند که برای  افزایش عضلات لازم و ضروری هستند.
 
ورزشکاران باید از گوجه فرنگی، پرتقال و اسفناج نیز استفاده کنند که این مواد باعث بالا رفتن  تولید سریع تر فیبرهای عضلانی، بهبود سریعتر عضلات آسیب دیده و از اتلاف  استخوان ها و نیز عضلات جلوگیری می کنند.
 
 لازم به ذکر است: که از  کربوهیدرات ها پیچیده برای افزایش وزن عضله استفاده نمایندگندم کامل، برنج قهوه ای، جو و سر، جو وسیب زمینی از کربوهیدرات های پیچیده هستند و این مواد غذایی را به  خصوص ورزشکاران باید در صبح و در طی روز مصرف کنند و در شب به حداقل برسد چرا که باعث افزایش وزن می شوند.

برچسب ها: ورزش ، آسیب ، عارضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۵۴ ۱۷ دی ۱۴۰۲
سلام من ۱۵ سال دارم و قدم ۱۶۸ هستش تازگی به ورزش موی تای علاقه مند شدم تو این سن موی تای خوبه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۲۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
سلام من ۲۰ سالم کشتی شرکت نگردم هیج ولی مادر زایی بدنم مقاوم هست برا این کشتی همچین هیکلم ردیف اآا دیر نیست برای شرکت در کشتی لطفا جواب بدیم
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۲۲:۱۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
سلام من ۱۸ سالمه و به ورزش های رزمی خیلی زیاد علاقه دارم امامتاسفانه تا الان نتونستم برم الان می خوام ثبت نام کنم ولی نمی دونم چه ورزش رزمی مناسب تر هست برا سنم
Afghanistan
sami
۱۷:۴۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
سلام
من 18 سالمه میخوام ورزش کنم چه ورزشی واسم خوبه تو این سن یا دیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
هر ورزشی که علاقه داشته باشید برو فقط قبل از ورزش خودت گرم کن
سن کم کشش بدنش بالاست من ۹ سالگی رفتم تکواندو الان کمربند آبی هستم و الان ۱۱ سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
من ۱۳ سالمه چه ورزشی واسم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
Nili
۱۵:۴۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام من تازه 23سالم شده سه سال کاراته کار کردم دوسال تکواندو کمربند قرمز ورودی دان یک هستم یه مدت فاصله گرفتم می خواستم ببینم میشه باز ادامه بدم به صورت حرفیه ی یا نه تو رشته ی والیبال هم انتخاب شدم ولی متاسفانه مسافر بودم خونه مون فارس نبود که بتونم عضو تیم بشم استعدادم تو رشته ی رزمی و، والیبال عالیه میشه راهنماییم کنین خیلی ناامیدم احساس میکنم خیلی دیرشده برا این که حرفه ی کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
من ۴۷ سال دارم و تازه می‌خوام ب خوبی از ورزش مناسب برای بدنم استفاده کنم شما هم مشورت با افراد اهل فن شروع کنید و خوش بگذرونید،حتما موفق میشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۰ دی ۱۴۰۰
می خواستم بدونم تکواندو قد رو کوتاه میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
نه برعکس قد رو بلند میکنه
Iran (Islamic Republic of)
قشنگه
۱۹:۴۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
من 10 سالمه قدم143 ایا ورزش کنگ فو برای رشد قد کمک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
دوستان بهر ورزشی علاقه دارید برید نزارید آرزوهاتون به حسرت تبدیل بشه
Iran (Islamic Republic of)
این
۱۷:۱۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
بچه ها من ۱۳, سالمه و بوکس رو خیلی روی دارم بنظرتون ادامه بدم یا باید بی خیال شد و دخترم
Iran (Islamic Republic of)
این منم
۱۳:۴۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
ترو خدا یکی جواب منو بده نمیدونم چیکار کنم
چه ورزش رزمی برم
تو منطقه ما کاراته هست با تکواندو
کاراته کمربند زرد دارم
اما چون ۱۴ سالمه یکم خجالت میکشم چون بقیه هم باشگاهی هام انگار از من بهتر بودن نمیدونم خیلی اصن حالم خراب میشه
انگار سنم برای رشته ها خیلی بالا رفته
من دفاع شخصی هم دوست دارم اما نمیدونم چجوریه
Iran (Islamic Republic of)
کیانا بانو
۱۳:۰۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
۱۶سالمه میتونم برم از این سن تکواندو شروع کنم؟!
United States of America
هانیه
۱۱:۳۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
سلام
من ۱۸ سالمه خیلی به ورزش کنگ فو علاقه دارم میتونم ازین سن شروع کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Bahar
۱۹:۰۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام من ۱۴ سالم هست و قدم ۱۶۳
میخاستم بدونم میتونم از این سن کاراته رو شروع کنم یا دیره برای من؟
بهش علاقه هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
Bahar
۱۸:۵۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام من ۱۴ سالم هست
میخاستم بدونم در این سن میشه رفت به رشته ورزشی کاراته یا برام دیر شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام من 15 سالمه و قدم خیلی بزرگ نیست به نظرتون برم رشته بوکس یا نرم
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۲۲:۵۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
سلام من ۲۲ سالمه میتونم ورزش اسکیت سرعت رو شروع کنم؟جوری که با تلاش بتونم وارد مسابقات بشم؟یا برای سنین من دیر هست؟تو بچگی اسکیت بازی میکردم ولی نه اینکه کلاس برم و حرفه ای باشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۲۷ ۱۱ تير ۱۴۰۰
من ۱۳ ساله چه ورزشی برای مناسبه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کمند
۱۴:۲۳ ۰۱ تير ۱۴۰۰
سلام من 10 سال سن دارم ومی خواهم برم کلاس های ورزشی مثل کاراته ژیمناستیک یا والیبال اما بخواطر کرونا نمیدونم والیبال بازه یا نه و می خوام برای افزایش قدم برم اما به کاراته خیلی علاقه دارم کاراته یا ژیمناستیک به قدم کمک می کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۰۷:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
برای رشد قدت والیبال بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
سلام ۱۳ سالمه میخوام برم بوکس نمیخوام تو مسابقات شرکت کنم یا هرچی فقط میخوام یکم بلد باشم ایا مشکلی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
Rendi
۲۳:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
ببخشید من یک سری فیلم ها در رابطه با تکواندو دیدم که توش خیلی با فشار بدی حرکت ۱۸۰ رو به هنرجو ها یاد میدادن میخواستم ببینم با سن ۱۸ سال میتونم بدم یا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
بنین
۱۸:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام من 15رسالمه به کونگ غول خیلیییی علاقه دارم ایا میشه از الان بروم یا مثلا مثل فیلم های اکشن دیدید چطور حرکات سخت انجام میدن خیلی به ابن چیزا علاقه دارم ایا میشه از الان برم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام من ۱۰ سالمه و به ورزش فوتبال خیلی علاقه دارم بنظرتون این ورزش قد کوتاه میکنه لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
الینا
۱۶:۲۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام . من ۱۱ سالمه و تازه میخوام ورزش کاراته را شروع کنم فقط قبلا من ورزش شنا را رفته بودم اما به خاطر کرونا دیگه نشد برم مامانم نمی زاره من برم ورزش های رزمی مسخرم میکنه به نظر تون من چیکار کنم ؟؟؟؟؟
قدم ۱۶۵ است و نزنم ۵۰ هستش به نظر تون من این ورزش را کی شروع کنم ؟ و شما جای خوب تو ی مشهد می شناسید؟ ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۰۰:۲۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
بچه جون من از۵سالگی کاراته کار میکنم الان ۱۶سالمه بروهرکی هم مسخره کرد محلش نذارفقط یادت باشه کیوکشین بری کیوکشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۷۵ سانتی متر ایا جودو برام خوبه؟
ممنون میشم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
میکاییل
۱۴:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام من ۱۷ سالمه ۵ سال بکستبال کار کردم و ۳ سال هم فوتبال دروازه بان بودم ولی الان به شدت بین دو راهی گیر کردم به نظز شما کدوم برای من مطلوب تره؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام من ۱۰ سال دارم نمیدونم کدوم ورزش را انتخاب کنم چون همه را دوست دارم
United States of America
فردین
۱۴:۳۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام من ۱۴ ساله هستم من بوکس را بسیار دوست دارم من یک پسر هستم آیا به سلامتم ضرر ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
من ۲ سال به صورت حرفه ای ژیمناستیک کار کردم و کمربند قرمز تکواندو رو دارم. الان ۱۴ سالمه قدم ۱۵۸ و وزنم ۴۰ می تونم وارد رشته ی نینجتسو بشم؟ممنون از سایتتون:)
Iran (Islamic Republic of)
ملیسا ظهیر الملک
۱۹:۵۱ ۱۹ دی ۱۳۹۹
من یک دختر ۱۲ ساله هستم
تو خونه ورزش انجام میدادم از سن ۷ سالگی علاقه به ژیمناستیک دارم اما کلاس نمیرم
تقریبا میشه گفت ۵۰ درصد ورزش ژیمناستیک رو بلدم
بنظروت الان بااین تجربه و سنم میتونم به کلاس آموزشی برم ؟
بنظرتون میتونم موفقیت رو تجربه کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۲۳:۲۲ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام من بیست سالمه به نظر شما می تونم در mmaبه جایی برسم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۵:۱۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
من ۱۵سالمه و دوست دارم باشگاه تکواندو ثبت نام کنم
اما مترسم برای شروع دیر باشه نظر شما چیه؟
دوستان لطفا راهنمایی کنین .
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۰۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
من تکواندو کار هستم و تو مسابقات پومسه شرکت میکنم
و من خیلی خیلی از استادانم متشکرم و خیلی دوستشان دارم و حالا بازم که کرونا هستش بازم تمریناتم رو توی خونه انجام میدم و بعضی وقت که سوال دارم از طریق فضای مجازی با استادم در میان میزارم
من در شهر بسیار زیبا ی بادرود زنگی میکنم
بابت سایت خوبتون ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۰۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
سما من ۱۶ سالمه وخیلی به موخور سنگین سواری عالاقه دارم خیلی ولی نمیدونم جطوری موتور تهیه کنم و از کجا شروع کنیم لطفا کمک کنین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
من ۱۵سالمه به خاطر مخالفت های خانوادم نتونستم هیچ رشته ورزشی برم.
خیلی دوس دارم نینجا کار بشم. نمیدونم میتونم برم یانه اصلا واسه سنم مناسبه
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۱:۱۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
سلام من ۱۴ سالمه ودختر هستم و به ورزش ژیمیناستیک علاقه دارم و اپلیکیشنشو نصب کردم .میخواستم بدونم برا سنم بد نیست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۳:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
من ۱۴ سالمه به ورزش بوکس خیلی علاقه دارم قدم ۱۵۶است
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۲:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
من 11 ساله ام تکواندو یا کاراته یا لا لچیکا یا ژیملاستیک
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۸:۳۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
من14 سالمه و به ورزش والیبال و فوتبال علاقه زیادی دارم اما قدم کوتاهه بنظرتون کدوم ورزش برام بهتره
Belgium
اروین
۱۷:۳۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام من 16سالمه و میخوام ورزش نینجوتسو رو شروع کنم ولی نمیدونم تو این سن دیره یا نه ومن قدم 178 و وزنم54کیلو هست و در سنین نه سالگه چهار ماه کاراته رفتم ولی الان به نینجوتسو علاقه پیدا کردم و هدفم شرکت در مسابقات استانی و کشوری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام من چهل ودو سال دارم و ده سال ووشو کار کردم الان دان دو هستم ولی خیلی علاقه به شرکت در مسابقات رو دارم ودنبال ورزشی هستم که اصلا شرایط سنی نخواهد و بتونم در مسابقات شرکت کنم الان البته بوکس هم کار می کردم نظر و پیشنهاد چی هست
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۲۱:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ۱۸ سالمه.و بدلیل مخالفت خانوادم از ورزش های رزمی تا االان دور موندم.بنظرتون کدوم رشته رزمی برام مناسبه؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۴۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
سلام من ۱۴ سالمه دوست دارم ژیمناستیک کار کنم ولی نمیدون برام خوبه یا نه فوتسالم میرم
United States of America
هانیه
۱۱:۵۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر. من 18 سالمه و به پارکور و ژیمناستیک علاقه دارم اما فقط حرکات ابتدایی ژیمناستیکو بلدم.. .ایا میتونم برم سمت پارکور؟به سنم میخوره؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرخطیر
۱۶:۲۷ ۰۱ تير ۱۳۹۹
سلام
من ۱۵ سالمه تا الان هیچ رشته ای رو انجام ندادم.ولی علاقه شدیدی به تکواندو دارم می خواستم بدونم الان شروع کنم واسم دیر
نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام.من ۱۴سالم هست.۵سال ووشو میرفتم(تالو)الان حدودا دوسال هست که نمیرم.بعدش حدودا یه سال رفتم شنا.الان دوتاشو ول کردم.(هردوش‌هم‌حرفه‌ای‌کارمیکردم).الان با‌توجه به آگاهی و تجربه‌ای که توی ورزش دارم کدوم ورزش برام مناسب تر هست؟
Iran (Islamic Republic of)
گل
۱۸:۴۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام منچهارده سالمه قبلا کاراته می رفتم دوسال اما به دلایل دیگه نرفتم بعد بسکتبال رفتم که به خاطر کرونا تعطیل شده می خواهم بعد از ماجرای کرونا یه ورزش رزمی رو شروع کنم یه ورزشی که بدنم رو قوی کنه میشه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
sajad hossini
۱۲:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اگه فقط میخوای بدنت قوی بشه ورزش های دیگه ای هم هست ولی اگه میخوای رزمی باشه رشته های کنترلی بهت پیشنهاد میکنم من خودم دان۲ کیوکوشین کاراته دارم ولی سبک های کنترلی هم خیلی خوبن
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم افشون
۲۲:۱۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
شنا بارفیکس حرکت پروانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من ۴ساله والیبال میرم اما ریگه ادامه نمیدم میخوام فوتسال برم اما میترسم قدم کوتاه بشه الان چیکار کنم!!؟
Iran (Islamic Republic of)
elia
۰۰:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
هیچ ورزشی باعث کوتاهی قد نمیشه ، اگر هم بشه خیلی کم هستش
اگه دقت کنی توی ورزش والیبال قد افراد بلنده چون به افراد قد بلند نیاز داره.یا تو ورزش فوتبال یا امثال اون قد افراد کوتاه تر هستش نسبت به بقیه ، چرا؟؟؟
چون افرادی قد کوتاه تری دارن تمرکزشون روی توپ بیشتر میشه.
البته بگم ، هستن کسانی ک قدشون بلنده و تو فوتبال فعالیت دارن یا برعکس
امیدوارم مفید بوده باشه
Iran (Islamic Republic of)
Atila .boy
۲۳:۳۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من ۱۶ سالمه قدم ۱۷۹ یا ۱۸۰ وزنم ۷۰ من بوکسو دوس دارم تو خونه بدنسازی تمرین میکنم اگه من وارد ورزش بوکس شوم و ادمه دهم میتونم موفق شوم
از خودم مطمئنم که سخن ورزش و تمرین کنم سن و وزن و قدم برا این ورزش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
آریا۲۲
۱۱:۰۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. من ۲۲ سالمه تا حالا ورزشی رو امتحان نکردم . میخوام اگه بشه یه ورزش رو شروع کنم فقط برای یادگیری و امادگی جسمانی. چه پیشنهادی میدید؟ رزمی باشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
Negar karate
۰۹:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
کاراته⁦:-)⁩
Iran (Islamic Republic of)
تورا
۱۷:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
تكواندو عاليه اونايي كه ميگن فقط با پا هست آبروي ورزش رزمي رو بردن من ضربات دستم طوريه كه روي كيسه بكس جا ميندازه و زربات پاهام هم طوريه كه كسي برام ميت ميگره دستش تا يه هفته درد ميكنه . قدرت پا هاي ما تكواندو كارا١٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ برابر پا هاي يه آدم معموليه
Germany
امیر
۲۱:۱۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام من چند سال کیوکوشین کاراته کار کردم کمربند سیاه دارم.
ورزش بسیار زیبایی هست .
پیشنهاد میکنم همه برن .
Afghanistan
عزیزالله محمدی
۰۹:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام
من ۲۲ سالمه آیا میتونم جمناستیک بروم چون خیلی دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۴:۳۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام من۲۲ سالمه و قدم۱۶۰ و وزنم۶۰ هستش من از ده سالگی کاراته میرفتم وتا کمر بند بنفش ادامه دادم ولی الآن ده سالی میشه که رها کردم و میخام یک ورزش همیشگی شروع کنم به نظرتون دوباره برم کاراته یا ورزش دیگری مناسب من هستش؟؟
Iran (Islamic Republic of)
sama.secret.space
۱۲:۱۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
باسلام
من 14 سالمه وبه ورزش ژیمناستیک علاقه مند هستم
می خواستم بدونم که الان برای سن من خوبه که کلاساشو شروع کنم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام من دختری ۱۴ ساله هستم‌ قدم ۱۶۳ ، ۱۶۲ .
من بچه گی تکواندو میرفتم ولی چون بچه بودم و علاقه زیادی نداشتم ولش کردم اما الان ک بزرگتر شدم پشیمونم و علاقه ام ب ورزش خیلی زیاد شده .
میخواستم بدونم توی این سنم چه ورزشی هست که براش شروعش هنوز دیر نشده و من میتونم توی اون حرفه موفق باشم ؟
آیا دفاع شخصی خوبه یا ورزش های دیگه ؟
Iran (Islamic Republic of)
Yasin
۲۲:۲۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام
من 14 سالمه و 7 ساله تکواندو رفتم یعنی الآن دیگه نمیرم و بین این 7 سال من 4 سال هم فوتبال رفتم و الآن هم میرم و صبح زود بیدار میشمو تمرین های بدنسازی میکنم واسه فوتبال چون این روزا کرونا اومده نمیتونم برم باشگاه واسه همون.بعدش میخواستم یک تمرین سنگین اگه میشه بهم بگین.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام من انعطاف خوبی دارم واسه ژیمناستیک 21 سالمه و دخترم اشکالی نداره کلاسشو برم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام من انعطاف خوبی دارم واسه ژیمناستیک 21 سالمه و دخترم اشکالی نداره کلاسشو برم؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۰۱ ۱۲ دی ۱۳۹۸
کشتی آزاد یکی از بهترین و مفید ترین ورزشهای رزمی برای بدن است.
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۳:۱۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
آرش تو هم عین خودمی خخخخخ منم ورزش که میرفتم زدن تو ذوقم و دیگه نمیرم.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۲:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
سلام
من 35 سالمه از سال 77 تا سال 82 فولکنتاکت کار کردم
خیلی ورزشمو دوست داشتم هم بوکس میرفتم هم فول عاشق ورزشم بودم مسابقات مقال آوردم ولی نه رشته خودم یک سال فشرده بارا مسابقات زحمت کشیدم سر نا داوری حذف شدم و مقام نگرفتم از اون به بد دیگه رزمی کار نکردم خیلی اذیت شدم بچگی کردم
همیشه خواستم برگردم نشد سیگاری شدم دیگه نتونستم
الان 5 ساله سیگارم ترک کردم خیلی دوست دارم برم باشگاه نمی‌دونم باز میتونم یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!؟!؟!؟!!!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
دنیز
۱۷:۳۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
سلام من 12 سالمه از 6 سالگی میرم نینجا والان کمربند سیاه هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
سلام من 11 سالمه و از 6 سالگی در نینجا هستم والان کمربند سیاه هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سلام من یک دختر 13ساله دارم ودوست داره که ورزشی انجام بده که بتونه به المپیک بره البته قبلن تکواندو انجام میداد.از لحاظ بدنی قویه بنظرتون چه ورزشی براش مناسبه تا بتونه سریعتر این مسیرو طی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
سلام من بیست یک سالمه ایا میتونم برم ورزش کشتی یانه دراین سن
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۱۵:۱۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
سعی کنید از ورزشهای خشن و پراسیب مثل بوکس دوری کنید چون این ورزش در اکثر کشورها ممنوعه و خیلی کشته داده.
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۰۲:۰۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
کشتی بهترین ورزش رزمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام من 13 سالم برای اینکه قدم افزایش یابه چی کار کنم الان یه چند وقت که ووشو میرم و خیلی بهش علاقه دارم قدم 150 و وزنم 40 هست ایا ورزش بدی برای من هست
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۱:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱۶ سالمه از بچگی ورزش میکنم و در حال حاضر والیبال و شنا رو به صورت حرفه ای کار میکنم و زمانی هم اسکیت سوار بودم و میخوام بعد کنکور شمشیر بازی و کاراته رو شروع کنم و هدفم تیم ملی دیر نیست؟ خواهشا جواب بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ایناز
۱۸:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام من دخترم ۴سالشه میشه بگید چه ورزشی مناسبه واسش من خودم تکواندو کارم میگم دخترمم هم ببرم تکواندو ؟؟؟؟ب نظرتون چ ورزشی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
من یه خانم۲۳ساله هستم میخاستم بدونم بهترین ورزش رزمی برا شروع در این سن چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۱۵:۲۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱۳ سالمه میتونم به ورزش ژیمناستیک برم برام ضرر نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۲۲:۵۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
من ۱۲ سالمه میخواستم بپرسم میتونم از امسال فوتبال و شروع کنم یا الان دیگه دیر باید سال های قبل شروع میکردم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
‌متینا
۰۳:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام‌من‌۱۲‌سالمه‌من‌تکواندو‌کارم اول‌تکواندو‌رو‌دوست‌نداشتم همش‌میگفتم‌برم‌ژیمناستیک‌ولی‌الا‌ن‌عاشق‌ورزشم‌هستم
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۱۷:۱۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام من 13 سالمه و به ژیمناستیک علاقه دارم
اگه از الان شروع کنم بدنم انعطاف پذیر میشه و رشد میکنم
لطفا حواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۴:۵۰ ۳۰ تير ۱۳۹۸
حسین جان بوکس خودش یک ورزش رزمی کامله و خیلی جذابه و بنظرم همون ورزش بوکس رو ادامه بده و با ورزش دیگری قاطیش نکن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۳۵ ۲۹ تير ۱۳۹۸
سلام من 15 سالمه فعلا بوکس میرم ولی میخام یه ورزش دیگه هم برم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۰۰:۰۵ ۲۹ تير ۱۳۹۸
بوکس یک ورزش مفید و عالی برای تمام سنین است و بوکس یک ورزش بسیار کم خطر است.
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۰۰:۳۴ ۲۴ تير ۱۳۹۸
من ۱۴سالمه میتونم برم ژیمناستیک اخه خیییییلی علاقه دارم ولی نمی دونم بدنم انعطاف کافی داره یا نه ؟لطفا جواب بدین
Germany
ربحانه
۰۰:۵۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
سلام حقیقتش من از سه سالگی ژیمناستیک و باله و ژیمناستیک ریتمیک می رم الان که 12 ساله هستم یک سال است که پاتیناژ می رم (تی اتوبان میرداماد) طی سه سال آینده حرفه ای می شم و می خوام شمشیر زنی و تیراندازی رو شروع کنم راستی از ده سالگی شنا می رم خیلی می گفتن این ورزش رو نرو اون یکی ورزش رو برو ولی من قبل نکردم
Iran (Islamic Republic of)
یاعلی(ع)
۰۰:۴۶ ۲۳ تير ۱۳۹۸
بوکس یک ورزش نظامی است و پرکاربرد ترین ورزشه جهان و تازه خیلی باکلاسه و من پیشنهاد میکنم این ورزش را تمام سنین امتحان کنند،مخصوصا مبارزات هیجان انگیز و نفس گیرش را.
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۰:۴۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
من دوست دارم یک ورزش سنگین و خشن برن که بزن بزن داشته باشه چون شنیدم ورزشهای خشن خیلی پرطرفدارند و بدن رو قوی میکنند.،ایاmmaخوبه!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی مرادی
۱۸:۵۵ ۲۲ تير ۱۳۹۸
من ۱۳ سالمه.به نظرتون برا شغل یگان ویژه چه ورزشی مناسب است؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حنانه
۱۶:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
تکواندو کاراته جودو. اگه میخواید تو یگان ویژه کار کنید باید کمربند مشکی یکی از اینا رو داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۱۶:۰۵ ۲۰ تير ۱۳۹۸
سلا من ۱۴ سالمه میتونم فوتسال رو شروع کنم وادامه بدم لطفا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۰۰:۴۲ ۱۷ تير ۱۳۹۸
سلام من 16 سالمه تیاریکس برام خوبه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۳۸ ۱۰ تير ۱۳۹۸
سلام من ۱۵سالمه کلاس ولیبال میرم میشه همزمان با ولیبال بوکس هم برم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ملیسا
۱۵:۴۶ ۰۸ تير ۱۳۹۸
سلام من 36 سالمه میخواستم بدونم چه ورزشی میتونم انجام بدم تا به رده های بالا ورزشی برسم .ایا قهرمانی شرایط سنی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۲۱:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
من 12 سالمه قدم کوتاس وزنمم نسبتا زیاده
والیبال بهتره برام یا بدمینتون؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حنانه
۱۶:۳۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
والیبال تو قد تاثیری نداره. به نظرم هر دو خوبن چون تحرک خیلی زیاد دارن
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام من می خواهم یه ورزش رو شروع کنم و قابل بدنسازی کار کردم و در بین کشتی و. وزنه‌برداری موندم نمی‌دونم کدوم رو انتخاب کنم به نظرتون کدومش آینده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱۱سالمه من دوست دارم نینجتسو برم ولی مامانم میگه چون لاغری نمیشه ولی من هر چه قدر میخورم بازم لاغرم و حالا نمی دونم چه کنم باید چه ورزشی کنم تا یک ذره قوی تر شوم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سایان
۲۰:۲۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱۱سالمه به نظرتون ژیمناستیک برام خوبه بدنم نرم میشه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۱۴:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱۵ سالمه به ورزش علاقه ندارم اما برای افسردگی میگن بدم هاپکیدو به نظرتان چی کنم
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۱:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
من 12 سال دارم آیا والیبال بهتره یا بدمینتون برام؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام من 12 سالمه به ورزش های والیبال علاقه دارم البته قد بلندی هم ندارم و اضافه وزن دارم
به نظرتون کودومو برم لطفا پاسخ بدین
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد 12
۰۴:۲۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
من 42 سالمه علاقه به جودو دارم میتونم برم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
من 14 سال دارم آیا بسکتبال برم خوبه؟؟؟ کمی اضافه وزن دارم مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱۷ سالمه ۱۸۰ قدمه ولی وزنم ۹۵ کیلو به نظرتون چه ورزشی برم برام خوبه الان بدنسازی کارمی کنم آیا ادامه بدم یا خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱۲ سالمه به ورزش رزمی علاقه دارم . به بضرتون چی برم؟ لطفا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
پانیذا
۱۲:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
من ۱۱ سالمه و تکواندو میرم بنظرتون اگه من هم تکواندو و هم ژیمناستیک برم برام خطری نداره
۱۲
آخرین اخبار