از ابتدای دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه

شهادت 311 فلسطینی و زخمی شدن2268 تن دیگر/ يونيسف: تخريب 1780 خانه و كشته شدن 59 کودک در غزه

وزارت بهداشت فلسطين گزارش داد: 311 فلسطيني بر اثر حملات صهيونيستها شهيد شده اند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از ابتدای دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکنون 311 فلسطینی شهید و 2268  فلسطینی دیگر مجروح شده اند.

در تازه‌ترین حملات، سه منزل فلسطینی در بیت لاهیا در حملات رژیم صهیونیستی تخریب شد.  براثر گلوله باران توپخانه رژیم صهیونیستی هم یک فلسطینی در شرق خان یونس درنوار غزه به شهادت رسید و چند فلسطینی دیگر به شدت مجروح شدند. 

سازمان یونیسف اعلام کرد: بیش از 1780 خانواده در غزه شاهد تخریب و یا وارد آمدن خسارات عمده به منازل خود بوده اند و ده ها هزار نفر آواره شده اند، که بسیاری از آنها در مدارس پناه گرفته اند.

صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، عصر جمعه در بیانیه ای تصریح کرد: همان طوری که خشونت ها در غزه جان جوانان بیشتری را می گیرد و وضع برای کودکان در هر دو طرف وخیم تر می شود، خدمات اساسی برای کودکان زیر حمله قرار دارد .

در این بیانیه آمده است: زیربناهای آب و فاضلاب غزه خسارات بسیار دیده و خطر افزایش بیمارهای ناشی از آب آلوده را بوجود آورده است.

طبق این بیانیه یونیسف نزدیک به نیمی از پمپاژهای فاضلاب و سیستم تصفیه آب در غزه از کار افتاده است و نزدیک به نهصد هزار نفر بدون آب شرب به سر می برند.
یونیسف در بیانیه خود تاکید کرد: بیش از هشتاد مدرسه در نتیجه بمباران اسرائیل خسارت دیده اند.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است : یونیسف و شرکائش ، داروهای ضروری مخصوص کودکان را برای بیمارستان ها و دیگر مراکز بهداشتی فراهم آورده اند و گروه های حفاظت از کودکان، به کودکان و مراقبان آنها کمک می کند تا بتوانند با ناراحتی های روانی این جنگ کنار آیند.

یونیسف در بیانیه خود تاکید کرد: ایستگاه های رادیویی هشدار به کودکان و خانواده هایشان را درباره خطر بمب های منفجر نشده، آغاز کرده اند.

در پایان این بیانیه آورده شده است: 59 کودک کشته و 500 کودک دیگر در غزه مجروح و چهار کودک اسرائیلی نیز در اسرائیل مجروح شده اند.

یونیسف از دو طرف درخواست کرده است به تعهدات قانونی و اخلاقی در حفاظت از غیرنظامیان از جمله کودکان بکوشند تا به آنان آسیبی وارد نشود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار