در آینده نه چندان دور محقق می‌شود؛

تغییر و تحولات حیرت انگیز در "صنعت هوانوردی"

کارشناسان صنعت هوانوردی معتقدند وقتی در آینده از پنجره هواپیما به بیرون بنگرید، شکل پره‌های موتور تغییر خواهد کرد. آنها از آلیاژ جدیدی ساخته خواهند شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ در صنعت هوانوردی نوآوری از اهمیت بالایی برخوردار و استفاده از ماده‌ها و آلیاژهای جدید برای سبک‌تر و در عین حال مقاوم‌تر کردن هواپیماها، یک الزام است.

کارشناسان این صنعت معتقدند: وقتی در آینده از پنجره هواپیما به بیرون بنگرید، شکل پره‌های موتور تغییر خواهد کرد. آنها از آلیاژ جدیدی ساخته خواهند شد.

یکی از کوچکترین نوآوری‌ها در نمایشگاه فارنبورو، سر و صدای بسیاری ایجاد کرده است. این ماده بسیار کوچک سیاه، که از هزاران نانولوله کربنی تشکیل شده، ساخت شرکت "سری نانوسیستمز" است.

استیو نورتهام مدیر شرکت "سری نانوسیستمز" گفت: این یک پوشش جذب کننده نور است که از میلیونها نانولوله باریک تشکیل شده است که ۹۹.۹۶ درصد نور را جذب می‌کنند. این ماده برای محو نور در سیستم‌های حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد، مانند "دوربین‌های مادون قرمز"، ماهواره‌ها و جستجوگرهای موشک. باید مقدار نور پارازیت را کم کرد تا به میزان مطلوب دست پیدا کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساغشکی
۰۶:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
سلام

خُردگَپ (106) پیشنهاد فرمول برای نام‌گذاری هواگرد (هلی کوپیتر، هواپیما، پهپاد..)های ایران

http://mehre2.blogfa.com/post/502
آخرین اخبار