کارشناس مسکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سبک "معماری اسلامی" در برخی بناهای مدرن امروزی رعایت نمی‌شود

سبک معماری اسلامی بر مبنای فرهنگ اصیل ایرانی پایه‌گذاری شده است که در آن درون گرایی، عدم اشرافیت نقش برجسته‌ای ایفا می کند و رعایت آن در ساخت برج و بناهای امروزی ضرورت دارد.

احمدرضا سرحدی کارشناس امور مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: معماری اسلامی به معنای پوشیدگی و درون‌گرایی و عدم اشرافیت است که می‌تواند در آرامش و امنیت انسانی نقش ارزنده‌ای ایفا کند.

سرحدی با بیان این‌که بناهای قدیم ایرانی از این سبک تبعیت می‌کنند خاطرنشان کرد:امروزه با ساخت برج‌ها و ساختمان‌های همجوار به سبک مدرن، معماری اسلامی چندان مورد توجه نیست.
وی افزود: معماری اسلامی چه از جنبه اخلاق و چه از جنبه انسانی در پوشیدگی، عفاف در آرامش و امنیت زندگی حائز اهمیت خواهد بود.

این کارشناس مسکن سودجویی و منفعت‌طلبی برخی از افراد را از دلایل اصلی رعایت نکردن معماری به سبک اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا بدون داشتن ادعای اسلامی بودن در برج سازی و ساخت بناها مسائل اخلاقی را رعایت می کنند.

سرحدی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش جمعیت می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در ساخت بناها با فواصل نزدیک به هم باشد تصریح کرد: افزایش جمعیت را باید با سطح کشور سنجید و بر اساس آمایش سرزمین اجرایی کرد و با شناسایی نقاط و امکانات مختلف کشور جمعیت را توزیع کرد.

سرحدی در ادامه گفت: با مهاجرت به کلان‌شهر‌ها و شهرهای بزرگ در تامین مسکن مورد نیاز با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی در پایان با بیان اینکه فرهنگ اصیل ایرانی فرهنگ عفاف است و این معماری باید در تمامی ساخت‌وسازها رعایت شود تاکید کرد: رعایت حجاب، پوشش و عفاف در بناها و ساختمان‌ها به معنای اخلاق اسلامی و معماری اسلامی است که آرامش و امنیت را برای ساکنان به ارمغان می آورد.  

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، شهر ، ساخت ، مدرن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار