گزارش ویژه/

"روز قدس"؛ شیرازه‌ای برای ورق‌های ظلم‌ستیزی در جهان/ فریاد جهان علیه ردّ خون در غزه 2014 + تصاویر

جهان با چشم خود دید که انتفاضۀ سنگ در برابر گلوله، اشک در برابر ترکش، ویرانی در برابر بمباران، آوارگی در برابر اشغال و مقاومت در برابر غصب، چگونه ردّ پررنگ خون را در مناطق اشغالی همیشگی کرد.


*** یادگار "روز قدس"؛ ستون مستحکمی که امام خمینی (ره) بنا نهاد

سی و چهار سال پیش (1358) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام "روز قدس" نامگذاری کردند و همین ابتکار مهم، همانند شیرازه‌ای بود که ورق ورق‌های پراکندۀ ظلم‌ستیزان و مظلوم‌یاوران جهان را حول یک محور جمع کرد. تک‌صداها از کشورهای دنیا بلافاصله با پیام این ابرمرد شجاع، دست اتحاد یکدیگر را فشردند و هر سال پرصلابت‌تر از سال قبل مشت‌های خود را بر ضدّ ستم و ستمگر گره می‌کنند.


امام خمینی (ره) می‌فرمودند همگی باید همت كنيم ‌كه قدس را نجات بدهيم. روز قدس، روزي است كه بايد تمام مستضعفين را از چنگال مستكبرين بيرون بياوريم. روزي است كه بايد جامعه مسلمين اظهار وجود بكنند و به ابرقدرت‌ها و به اين تفاله‌هايي كه از آن‌ها مانده است هشدار بدهند.

 پس از رحلت امام، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی نقشی راهبردی در پیگیری مسئله فلسطین و مدیریت امت اسلام در مبارزه با موجودیت غاصب صهیونیستی داشته و سیاست‌های کلان نظام نیز بر همین اساس تنظیم می‌شود.

آخرین جمعه ماه پربرکت رمضان همواره روح تازه‌ای در جان مسلمین می‌دمد و "روز حیات اسلام" نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت فلسطین داشته است. جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حمایت همه‌جانبه از فلسطین و مقاومت اسلامی است.

*** رهایی فلسطین؛ منتهی آرزوی آزادی‌خواهان جهان

پایمال شدن حقوق اولیه انسان‌های بی‌گناه در فلسطین و کشته، مجروح و آواره شدن هر روز و هرسالۀ آنان داغی نبود که تنها دل مسلمین را به درد آورد. جهان با چشم خود می‌دید که انتفاضۀ سنگ در برابر گلوله، اشک در برابر ترکش، ویرانی در برابر بمباران، آوارگی در برابر اشغال و مقاومت در برابر غصب، چگونه ردّ خون را در مناطق اشغالی همیشگی کرده است.

به گفته رهبر معظم انقلاب «نجات فلسطین با دریوزگی از سازمان ملل یا از قدرت‌های مسلط و به طریق اولی از رژیم غاصب به دست نمی‌آید.»

فلسطینیان مبارز طی دهه‌ها مبارزه و مقاومت دریافته‌اند که نباید هیچ چشم امیدی به نهادهای بین‌المللی و مجامع جهانی برای بازپس‌گیری حقوق خویش داشته باشند.

*** قدس خون‌آلود 2014

روز قدس امسال در حالی برگزار شد که آزادی‌خواهان جهان بیش از هر زمان دیگری غصه ‏دار خون‌‏های به ناحق ریخته شده مردم بی‌دفاع و کودکان معصوم غزه به دست رژیم اسرائیل هستند.


قدس 2014 روز جمعه 25 ژوئیه 2014 (3 مرداد 93) هجدهمین روز از جنگ غزه و هشتمین روز از آغاز یورش زمینی رژیم صهیونیستی بود. در عرض کمتر از یکماه 820 فلسطینی شهید و 5250 تن مجروح شدند. اخبار رسیده از گستردگی جنایات این رژیم در جنایت جنگی علیه غزه، نه فقط هر روز و هفته، بلکه هر ساعت و هر دقیقه مخابره می‌شود.

خشم‌های فروخورده مسلمانان و غیرمسلمانان بعد از حمله به غزه باعث شد آنان روز قدس را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنند.

حیرت بسیاری از کشورهای جهان نسبت به حمایت صریح واشنگتن از تلاویو باعث شد نه تنها این رژیم کودک‌کش، بلکه هر دولت و حکومت دیگری هم که از آن حمایت می‌کند، هر چه بیشتر در جهان بدنام شده و روز به روز به انزوای بیشتری رانده شود.

به طور کلی تقریباً نمی‌توان شاخص ثابتی در نظر گرفت که ممالک مدافع آرمان فلسطین، اسلامی باشند یا غیراسلامی؛ چراکه جنبش‌های استکبار‌ستیز در قلب کشورهای اروپایی آفریقایی یا آمریکای جنوبی نظیر انگلیس، مراکش، بولیوی،... فعالیت‌ چشمگیر دارند و این در حالی است که در میان اعراب شیخ‌نشین حاشیه خلیج فارس از رویکردهای ضدّصهیونیستی خبری نیست.


اعرابی که در برابر تجاوز تروریست‌های داعش به خاک عراق سکوت کردند و اتفاقاً ثروت‌های نفتی خود را صرف مخارج تسلیحاتی آنان نمودند، از نسل همان شیوخی هستند که در برابر غصب تاریخی سرزمین بیت‌المقدس و خاستگاه انبیاء الهی توسط صهیونیست‌ها، حتی لب به اعتراض نگشودند.

*** اعتراضات جهانی به حملات غزه و نحوه بازتاب جنایات در رسانه‌ها

امروزه همگرایی مستضعفان جهان در فریادهای ضدّصهیونیستی به قدری است که به فرموده امام راحل ترس اسرائیل غاصب از این اتحاد را صدچندان کرده است.

اردن، مصر، عراق، لبنان، یمن، ترکیه، طی هفته گذشته صحنه تظاهرات ضد صهیونیستی به مناسبت روز جهانی قدس بود.


در چند  شهر آلمان (گسترده‌ترین آن‌ها برلین و در مقابل ساختمان وزارت دارایی این کشور با شعار "پول از آلمان، بمباران از اسرائیل")، انگلیس (لندن در مقابل دفتر نخست‌وزیری دیوید کامرون)، فرانسه، بلژیک، نروژ، استرالیا، ژاپن، روسیه، شهرهای آمریکا مانند بوستون، شیکاگو، لس‌آنجلس، نیویورک، فیلادلفیا و سان‌فرانسیسکو در اعتراض به حمله اسرائیل به نوار غزه، تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار شد. در اغلب شهرها تظاهرات به خشونت با پلیس انجامید.



ولی اعتراض تظاهرکنندگان در کشورهای گوناگون علاوه بر اینکه به تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه برمی‌گشت، نسبت به سیاست‌های نژادپرستانه و نحوه بازتاب فریبکارانه این جنگ نابرابر در رسانه‌های دولتی غرب بود.



ترکش بمباران‌های اسرائیل به مناطق مسکونی هر لحظه سر و تن کودکان معصوم را سوراخ می‌کند و رسانه‌های غربی به تأسی از سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری، همچنان در جستجوی راه‌حل‌های دیپلماتیک برای توقف بمباران غزه هستند و در کنفرانس‌های خبری یکی پس از دیگری شکست دیپلماسی صلح را اعلام می‌کنند!




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار