در کنفرانس خبری در مسکو؛

لاوروف: واشنگتن برای سفر ناظران به شرق اوکراین مانع‌تراشی کرد/ تحریم‌ها روسیه را مستقل خواهند کرد

وزیر خارجه روسیه دولت اوکراین را به استفاده از سلاح های سنگین در حمله به غیرنظامیان در شرق این کشور متهم کرد و خواستار گفتگو برای حل مسالمت‌امیز بحران اوکراین شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به  نقل از روسیا الیوم، " سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری در مسکو، دولت اوکراین را به استفاده از سلاح های سنگین در حمله به غیرنظامیان در شرق این کشور متهم کرد.

وزیرخارجه آمریکا در مقر وزارت امورخارجه روسیه در مسکو در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:" دولت اوکراین حاضر نیست با فعالان در شرق این کشور گفتگو کند. ما خواهان شروع مذاکرات برای حل مسائل اساسی اوکراین ازقبیل اصلاحات هستیم. باید منافع همه شهروندان اوکراین درنظر گرفته شود. بدون این کار نمی توان به نتیجه مسالمت آمیز رسید."

لاوروف افزود: "ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از ناظران سازمان امنیت و همکاری برای سفر به شرق اوکراین دعوت کرد، اما واشنگتن در این باره مانع تراشی کرد. ما هیچ سلاحی به شرق اوکراین ارسال نکرده ایم و از سازمان امنیت و همکاری برای نظارت بر مرزها از خاک اوکراین دعوت کردیم. ما از ناظران برای تحقیق درباره گلوله باران خاک روسیه از طرف اوکراین دعوت کردیم. ما از رسانه‌ها می خواهیم در درجهاول بر ورود آوارگان از اوکراین به روسیه متمرکز شوند. "


 لاوروف همچنین تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا برضد مقامات و شرکت های روسیبه جایی نمی‌رسد و تنها موجب خواهد شد روسیه به لحاظ اقتصادی مستقل تر شود.

وزیر امور خارجه روسیه در خصوص تحریم‌های اعمال شده بر روی افراد و شرکت های روسی از سوی اروپا و امریکا گفت : "تحریم ها اهداف آنها را محقق نخواهد کرد ... به شما اطمینان می دهیم که ما به مشکلات فائق خواهیم آمد و به لحاظ اقتصادی مستقل تر خواهیم شد"


وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو در واکنش به تحریم‌های غرب تدابیر تلافی جویانه در پیش نمی‌گیرد و عصبی برخورد نمی کند.

سرگئی لاوروف گفت: روسیه به تحریمهای غرب پاسخ خواهد داد، البته پاسخ مسکو منطقی و با شیوه های متفاوت خواهد بود. 

وی گفت: تهدید انگلیس به توقف پخش شبکه راشا تودی، بیانگر تلاش برای اعمال نظارت مستقیم است. غربیها تمایل دارند روسیه را مجازات کنند و به همین علت همواره به دنبال بهانه های پوچی در این باره هستند. 

وزیر امور خارجه روسیه در خصوص سقوط هواپیمای مازیایی در خاک اوکراین  خاطر نشان کرد: "پترو پروشنکو" وعده داد عملیات نظامی در اطراف منطقه سقوط هواپیمای مالزیایی را متوقف خواهد کرد، اما این مسئله محقق نشد. تحقیقات درباره سقوط این هواپیما باید زیر نظر سازمان ملل باشد. ما همواره تلاش می کنیم کشمکش نظامی در اوکراین را به کشمکش سیاسی تبدیل کنیم. هیچ یک از بندهای توافقنامه ژنو اجرا نشد و هیچ کسی هم کی‌یف را برای پایبندی به تعهداتش زیر فشار قرار نداد. 

وزیر امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد کارشناسان بین المللی نمی توانند با حضور تانک‌های اوکراین در محل سقوط هواپیمای مسافربری مالزی تحقیق کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: لارورف ، اوکراین ، روسیه ، نشست ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار