"سرانه مصرف دارو" در کشور بالا نیست

دبیرکمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو با بیان اینکه در زمینه کل داروها مصرف سرانه بالا نداریم، گفت: تعبیر از مصرف غیرمنطقی ،مصرف بی رویه نیست و سرانه مصرف براساس داده های مستند و واقعی،در کشور بالا نیست.

دکتر فاطمه سلیمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  ضمن اشاره به تجویز و مصرف غیرمنطقی دارو در کشور بیان داشت: تجویز و مصرف غیرمنطقی برخی از داروها مانند آنتی بیوتیک ها در کشور بالاست زیرا اکثر مردم علاقه به مصرف نوع تزریقی فرآورده های دارویی دارند .

وی در خصوص فرهنگ مصرف بیماران در خصوص انواع داروها اظهار داشت :اکثر افراد با این باور که با مصرف شکل تزریقی یک دارو اثربخشی آن بیشتر و بهتر خواهد بود اقدام به مصرف می کنند.

وی با تاکید برمصرف غیرمنطقی و زیاد ازحد مسکن ها و آنتی بیوتیک ها، تصریح کرد:در گروه داروهای بیماران مزمن وضعیت اینگونه نبوده و خیلی اوقات بیماران داروهای مورد نیاز را کمتر از حد دریافت می کنند.

به گفته وی عوامل متعددی در ایجاد چرخه تجویز و مصرف غیرمنطقی داروها بویژه مکمل ها تاثیرگذار است که از آن جمله می توان به باورها و اعتقادات بیماران در خصوص تجویز و دریافت حتمی دارو اشاره کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار