فعال عرصه تعاون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هماهنگی "تعاونی‌های تولید" و واحدهای فرا روی مانع دلالی است

قرارگیری فراوری در کنار تولید گیاهان دارویی مانع ورود دلالان به این تجارت پرسود می‌شود.

مهدیه عبادی فعال عرصه تعاون در زمینه تولید گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: تعاونی تولید گیاهان دارویی شکل خاصی که از تعاونی‌های تولیدی است که با همکاری کشاورزان منطقه به تولید، فراروری و مصرف گیاهان دارویی اقدام می‌کند.  
 
وی ادامه داد: این سطح از تعاونی‌ در زمین‌های کشاورزی و با همکاری کشاورزان و تعاونگران صورت می‌گیرد و می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان باشد.  
 
این فعال تعاون با بیان این که تجربه گذشتگان و دانش امروز در این سطح از تعاونی دیده می‌شود اضافه کرد: تولید گیاهان دارویی مورد نیاز کشور به ویژه در بخش تولید دارو است چون شرایط اقلیمی کشور به گونه‌ای است که در بین تمام کشورهای منطقه بیشترین تنوع را دارد برای همین همیشه با روش آزمون و خطا به پیش رفته است و این رویه تحول در تولید این نوع محصولات را از نوع تعاونی‌ می‌طلبد.  
 
عابدی تصریح کرد: تولید گیاهان دارویی نیازمند فراروی محصولات است به همین منظور توسعه این بخش نیازمند تقویت زیرساخت‌ها است تا با تولید آن حرفه برای گرفتن در بازارهای جهانی داشته باشیم.  
 
وی تاکید کرد: قرارگیری فراروی در کنار تولید گیاهان دارویی مانع ورود دلالان به این تجارت پرسود می‌شود.  
 
این فعال عرصه تعاون با اشاره به اینکه تعاونی تولیدی نباید درگیر بروکراسی اداری شود خاطر نشان کرد: تعاونگران این عرصه برای دریافت وام، اخذ مجوز، کد بهداشت و شرایط گمرک دچار مشکلاتی هستند و وزارت خانه‌های مربوط باید با همکاری اتاق تعاون مرکزی ایران سعی در دفاع موانع تعاونگران این بخش داشته باشند.  
انتهای پیام/
 

برچسب ها: تعاون ، عرصه ، تولید ، گیاهان ، دلالان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار