دبیرکل شورای عالی عتف:

اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور با رویکرد "اقتصاد مقاومتی" تصویب شد

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و دبیرکل شورای عالی عتف مصوبات شانزدهمین جلسه این شورا را که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، احمدی در اين خصوص اظهار داشت: در شانزدهمین جلسه شورای عالی عتف، سند سیاست‌ها و اولویت های پژوهش و فناوری کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی به تصویب اعضای این شورا رسید. 

وی با اشاره به اینکه این سند تا پایان سال 1394معتبر خواهد بود اظهار داشت: همچنین  در این نشست تصویب شد  كه با توجه به ماده 2سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور ساماندهی امر پژوهش و فناوری  و نوآوری در استان ها و فراهم سازی شرایط اصلاح و بهبود نظام نوآوری منطقه ای،"کارگروه تخصصی پژوهش و نوآوری" ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها تشکیل شود. 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم افزود: اعضای کارگروه تخصصی پژوهش و نوآوری استان‌ها و شرح وظایف آن پس از تصویب در کمیسیون دایمی شورای عالی عتف توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای تصویب و ابلاغ به هیئت وزیران ارسال خواهد شد. 

وی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد اعتبارات تحقیقاتی  دستگاه های اجرایی در شانزدهمین جلسه شورای عالی عتف گفت: در این جلسه تصویب شد کارگروهی با عضویت وزرای علوم ،تحقیقات و فناوری ؛ بهداشت و درمان و آموزش پزشکی؛ دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونان علمی و فناوری و برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تشکیل  می شود تا پس از بررسی و تایید گزارش مذکور، این گزارش به عنوان مصوبه شورای عالی عتف به مجلس شورای اسلامی ارسال شود. 

دبیر کل شورای عالی عتف افزود: براساس تصویب شورای عالی عتف مقررشد کارگروهی به ریاست وزیر علوم و عضویت وزرای بهداشت و درمان ،نیرو ، نفت، دفاع ،صنعت، معدن  و تجارت ، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه های تهران ،صنعتي امیرکبیر و آزاد اسلامی  و معاونان علمی و فناوری و برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تشکیل شود و پس از بررسی  طرح های کلان ملی پژوهشی، نظر خود را در خصوص چگونگی  ادامه و انجام اين طرح‌ها درجلسه بعدی این شورا اعلام کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار