با تصویب شورای عالی عتف کارگروه بررسی طرح‌های کلان ملی پژوهش و فناوری تشکیل می‌شود

دبیر کل شورای عالی عتف گفت: بر اساس تصویب شانزدهمین جلسه شورای عالی عتف، تمامی طرح‌های کلان ملی پژوهش و فناوری در کارگروهی که به ریاست وزیر علوم و عضویت شش تن از وزرا، دو تن از معاونان رئیس جمهور و سه دانشگاه بزرگ کشور تشکیل می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد. ​

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر وحید احمدی افزود: از میان 47 طرح کلان ملی پژوهش و فناوری تاکنون  براي16طرح به صورت رسمی و 9طرح  به صورت غیر رسمی کارفرما و ذی‌نفع اعلام شده که مسئولیت تامین هزینه مالی طرح را قبول کرده‌اند. 

وی با اعلام اینکه در بودجه سال 93تنها 42 میلیارد تومان برای طرح‌های کلان ملی پژوهش و فناوری اختصاص یافته است اظهار داشت: از دولت درخواست کرده‌ایم در صورت ارائه متمم بودجه به مجلس شورای اسلامی ردیفی را نیز برای اجرای این طرح‌ها و حوزه پژوهش و فناوری اختصاص دهد. 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس بند 116 قانون بودجه سال 1392 کشور کلیه دستگاه های اجرایی موظف بودند 1تا 3 درصد اعتبار خود را برای  انجام امور پژوهشی  و فناوری هزینه کنند گفت: 1914  دستگاه اجرایی مشمول این قانون بودند که 958 دستگاه اجرایی از طریق سامانه سمات گزارش عملکرد خودرا ارائه کرده اند که این گزارش در شانزدهمین شورای عالی عتف ارائه شد و بر اساس تصویب این شورا، کارگروهی برای بررسی این گزارش  تشکیل شده  و نتیجه بررسی آن به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود. 

احمدی با اشاره به اینکه کارگروهی در شورای عتف  برای آمایش پژوهش و فناوری کشور تشکیل شده است گفت : در راستای توجه به پتانسیل های منطقه‌ای، ریدورهای علم و فناوری در استان های کشور تشکیل می‌شود که تاکنون مقدمات ایجاد این کریدورها در استان های اصفهان ، تهران، خراسان رضوی، بوشهر و یزد آماده شده است.

دبیر کل شورای عالی عتف با اشاره به دهمین سال تشکیل شورای عالی عتف  اظهار داشت : به همین مناسبت جشنی با حضور اعضای کمیسیون‌های تخصصی این شورا و نمایندگان استانی آن در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار