سرهنگ ادیبی در پاسخ به سوالات خبرنگاران تشریح کرد

معرفی شهدای افغان در دفاع مقدس/ نقش کمک دولت و نماینده تام الاختیار رئیس‌جمهور در افزایش زیرساخت‌های راهیان نور شمال غرب

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به این که با افزایش زیرساخت‌های شمال غرب کشور بیش از 150 هزار نفر در اردوهای راهیان نور این منطقه حضور می‌یابند، گفت: زیرساخت‌های ما در شمال غرب دچار نقصان است و امیدواریم با کمک دولت و نظارت نماینده تام الاختیار رئیس‌جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور به افزایش زیرساخت‌ها بیانجامد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در این حوزه و در خصوص سوالی درباره حوزه ایمنی و حمل و نقل زائران راهیان نور اظهار داشت: یکی از قسمت‌هایی که به‌شدت کنترل می‌شود این حوزه است و کمیته تخصصی برای کاروان‌های ایمن و اتوبوس‌هایی که اعزام می‌شوند تشکیل‌شده و همه را طرح‌ریزی کردیم.
 
وی افزود: اجازه حضور به هیچ اتوبوس غیراستانداردی را در این حوزه نمی‌دهیم و همیشه هم به همین نحو بوده و سیستم حمل و نقل در این حوزه رشد پیداکرده است.  
 
ادیبی تصریح کرد: پیش‌بینی 250 هزار نفر اعزام ریلی و همه تمهیدات، دستورالعمل‌ها و توجه ناظرین بر کاروان‌ها و دستگاه‌های امنیتی در این زمینه شده است.
 
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره تعداد زائران راهیان نور شمال غرب کشور گفت: از تعداد 4 میلیون زائر سال گذشته 150 هزار نفر مربوط به شمال غرب کشور بوده و امیدواریم که زیرساخت‌های اصلی افزایش بیشتری یابد و ما آمادگی بیشتر از این را نیز داریم.
 
وی افزود: در حال حاضر در مریوان و سقز زیرساخت اسکان افزایش‌یافته و در بانه و سردشت این زیرساخت‌ها ایجادشده و افزایش آن می‌تواند پذیرای بیش از 150 هزار نفر باشد.  
 
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در رابطه با اقشاری که در این سفر حضور می‌یابند، اظهار داشت: همه مردم به‌صورت آزادانه و از هر قشری می‌توانند در ر اهیان نور حضور یابند و حتی از کشورهای خارجی نیز برای درک مفاهیم انقلاب اسلامی در این سفر حضور می‌یابند زیرا هر کس در راهیان نور به دنبال گم‌شده خود می‌گردد.
 
وی افزود: هیچ محدودیتی وجود ندارد و از هر قشری ازجمله دانشجو؛ دانش آموز و خانواده‌ها در راهیان‌نور حضور می‌یابند.  
 
ادیبی تصریح کرد: در مقطع اسفند و فروردین بیش از 300 هزار نفر با خودروهای شخصی در یادمان‌ها حضور یافتند.
 
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه تمدن افغانستان درباره معرفی شهدای شاخص افغانی در دوران دفاع مقدس و اعزام کاروان‌هایی از دانشجویان افغان به راهیان نور گفت: در راهیان نور استان خوزستان زائرین بسیاری از کشورهای مختلف حضور می‌ِیابند.
 
ادیبی افزود: در دوران دفاع مقدس مجاهدان عراق و افغانستان در مناطق عملیاتی و جبهه‌ها به شهادت رسیدند و سازماندهی معرفی این شهدای شاخص در برخی بخش‌ها برای ارتباط با زائرین و راویان در حال آموزش و ارتباط قوی‌تر برای معرفی این شهدای شاخص انجام می‌گیرد.  
 
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور درباره نقش دولت در حوزه کمک‌رسانی به اردوهای راهیان نور تصریح کرد: از زمان دولت نهم و دهم رئیس‌جمهور سابق دکتر احمدی‌نژاد نماینده تام‌الاختیاری در ستاد راهیان نور داشتند.
 
وی افزود: با توجه به حجم گسترده مخاطبین لزوم احیا و حفظ ارزش‌های ملت ایران در مناطق عملیاتی و جمع کثیری از مردم نیازمند همکاری ارگان‌های بسیاری است که باید با حضور یک نماینده تام‌الاختیار از سوی دولت انجام گیرد.  
 
سرهنگ ادیبی گفت: در دولت یازدهم رئیس‌جمهور دکتر آشنا را به‌عنوان نماینده خود در ستاد مرکزی راهیان نور معرفی کردند و ما همه نیازهای لازم را تقدیم ایشان کرده‌ایم و امیدواریم به گسترش خدمات بیانجامد.  
 
وی خاطرنشان کرد: جلساتی را به‌صورت مداوم با نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌ها داشته‌ایم و وظایف آن‌ها برشمرده شده که با نظارت نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور ساماندهی می‌شود.  
 
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور تأکید کرد: زیرساخت‌های ما در شمال غرب کشور دچار نقصان است که امیدواریم با کمک دولت این نقایص برطرف شود و مردم حضور بیشتری در مناطق عملیاتی شمال غرب بیابند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: دبیر ، ستاد ، راهیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار