آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجازه برافراشته شدن پرچمی به جز "پرچم ایران" در جزایر سه‌گانه را نمی‌دهیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: به اهتزار درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران مربوط به امروز نیست و از گذشته و دیرباز نیز پرچم ایران در جزیره ‌ابوموسی بوده و اجازه به اهتزاز درآوردن پرچم کشور دیگری را در جزایر سه گانه نخواهیم داد.

"محمدحسن‌ آصفری" نماینده مردم اراک و کمیجان و عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به شکایت  امارات از به اهتزار درآمدن پرچم ایران در جزیره ابوموسی به سازمان ملل، گفت: جزیره ابوموسی جزء اراضی لاینفک و جدانشدنی جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی افزود: امارات حدود 24 خانواری که حتی شهروند اماراتی نیستند را اجیر کرده و ماهیانه یک حقوقی را به آن‌ها می‌دهد تا در جزیره ابوموسی زندگی کنند، ما این 24 خانوار را مهمان خودمان می‌دانیم لذا مهمان نیز باید حواس خودش را جمع کند و پایش را بیشتر از گلیمش دراز نکند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به این خانواده‌های اماراتی در جزیره ابوموسی خدمات خوبی هم چون بهداشت و درمان، برق و آب و... داده، دولت امارات بهتر است به جای فکر کردن درباره پرچم  به مشکلات این خانواده‌ها رسیده و آن‌ها را حل کند چرا که امروز جمهوری اسلامی ایران با وجود این که به این خانواده‌ها کمک می‌کند اما زندگی کردن برای آن‌ها بسیار سخت است.
 
آصفری با تاکید براینکه جزیره ابوموسی جزئی از اراضی جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: به اهتزار درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران مربوط به امروز نیست و از گذشته و دیرباز نیز پرچم ایران در این جزیره بوده و اجازه به اهتزاز درآوردن پرچم کشور دیگری را در جزایر سه‌گانه نخواهیم داد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: بهتر است امارات، شان و شئون مهمانی را رعایت کند، چراکه اگر این کار را نکند مطمئنا جمهوری اسلامی ایران نیز برخورد دیگری خواهد کرد.
 
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار